• El plan de víes sigue adelantre cola estación en Moreda y ensin el BEI

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    Xixón, 26 feb (EFE).- El Conceyu de Xixón ta trabayando na definición del borrador d’un nuevu conveniu para sacar alantre’l plan de víes que contemple l’allugamientu de la estación intermodal en Moreda y non na redolada del Muséu del Ferrocarril, como establecía’l conveniu aprobáu en 2019, una vegada que’l Bancu Européu d’Inversiones (BEI) refugó financiar el proyectu “tal que taba concebíu”.

    Asina lo esplicó l’alcaldesa, Ana González, en axuntándose col secretariu xeneral d’Infraestructures, Sergio Vázquez Torrón, la presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera, y representantes de la Conseyería de Medio Rural y Cohesión Territorial para falar del proyectu del plan de víes, que supon la integración del ferrocarril na ciudá.
    González consideró “importante” la xunta porque’l proyectu taba nuna fase “un poco apexada” al respective de tomar de decisiones y agora Adif punxo dos propuestes enriba de la mesa tomando como base l’allugamientu de la estación intermodal en Moreda, pola qu’apuesten gobiernu local, rexonal y central pol so menor costu.
    Un datu relevante, señaló González, ye que se confirmó qu’el BEI echó voz de que nun va financiar el proyectu tal que taba concebíu nel conveniu, polo que nun hai soporte de financiamientu para lo establecío nel alcuerdu de 2019 y amás con esti contestu ye “absolutamente necesariu faer un esfuerzu d’amenorgamientu de costos”.
    L’oxetivu ye’l mesmu, licitar la obra para final de mandatu, y por eso agora ábrense dos fases, la primera d’elles bien técnica na que Adif va unviar a Xixón les propuestes para verificar que “respuenden a les necesidaes de la ciudá” y a les llínees coloraes” que se marcaron.
    En dambes propuestes ye bien importante la lliberación de terrén y la reordenación de la zona, esplicó l’alcaldesa, quien aseguró qu’hai “munches posibilidaes de faelo perbién”.
    Paralelamente, el Consistoriu trabaya na ellaboración d’una propuesta de nuevu conveniu que se va dir afaciendo a la definición técnica del proyectu.
    Para atopar financiamientu la idea ye recurrir a diverses fontes y magar que nun se refuga allegar al fondu européu de reconstrucción hai un desaxuste de los plazos reales del entamu de les obres y el so periodu de vixencia.
    “Ye lóxicu na situación na que tamos agora que cualquier puntu pase por reformular l’últimu conveniu de Xixón al Norte que supeditaba’l financiamientu del BEI a la viabilidá del proyectu”, consideró’l viceconseyeru d’Infraestructures, Movilidá y Territoriu, Jorge García n’asistiendo a la rexón.
    Según señaló, Adif presentó xuna propuesta “de seriedá” y “compromisu” con un proyectu “vertebrador” de Xixón, Asturies y de la área metropolitana que ta llamáu a consolidar una movilidá sostenible nel centru d’Asturies.
    García, qu’aseguró que’l Principáu y el Conceyu van analizar de manera coordinada les propuestes, amosó’l so sofitu a una infraestructura sustancial” dende’l puntu de vista de la movilidá rexonal y sofitó al trabayu conxuntu de les trés alministraciones. EFE

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