• El pozu de nubes d’El Arbeyal entra en funcionamientu poles intenses agües

    https://psoegijon.es/el-pozu-de-nubes-del-arbeyal-entra-en-funcionamientu-poles-intenses-agues/?lang=ast

    NP 15.09.2021

    El pozu de nubes d’El Arbeyal entró esta mañana en funcionamientu para solliviar los efectos de les intenses agües.

    Con una capacidá para allugar 22.000 m3 d’agües d’agua de los colectores de la zona Oeste de la ciudá, esta infraestructura, rematada apocayá, funcionó conforme a lo esperao, recoyendo y laminando el so volume y amenorgando los efectos escontra agües enriba.

    El periodu en que se rexistró un bastiu de mayor intensidá foi l’entendíu ente les 11:15 hores y les 12:00 aprosimao, esto ye, alredor de 45 minutos. La precipitación descargada foi de 40 llitros/m2, lo que supon xuna media de 53 llitros/m2, pudiendo posiblemente haber alcanzáu valores puntuales de precipitación cimeres a 80 l/m2 en ciertos momentos.

    Tocantes a les incidencies, hasta les 14.00 de tardar, la Empresa Municipal d’Agües recibió 78 avisos rellacionaos cola agua, polo que se trabayó intensamente nel allugamientu de tapes llevantaes, en revisar sumidorios y llimpiar aquellos nos que yera necesariu; tamién se revisó’l funcionamientu xeneral de los colectores. Los puntos de la ciudá más afectaos fueron los siguientes:

    -Avenida de la Costa al altor de plaza d’Europa y de callar doctor Bellmunt

    -Calle Brasil

    -Camín del Melón

    -Aparcamientu de la Tribuna Esti del estadiu d’El Molinón

    -Nuevu Xixón (Peña de los cuatro Xueces)

    – Carretera Piles – Infanzón (colonia El Pisón)

    – Camín de La Pipa

    – Parque Científicu tecnolóxicu

    – Sienda del ríu Peñafrancia

    – Cai Roncal con avenida de Gaspar García Laviana

    – Calle Calafates

    En concretu, la Policía Local tuvo qu’acutar el pasu d’autobuses na carretera de la Costa al altor de Puerta de la Villa, y cortar el tráficu na cai Brasil. Como exemplu, el 15 de setiembre de 2016 rexistrar nesa vía 28’4 llitros/m2 de precipitaciones de media mientres tol día, xuna cifra muncho menor que la rexistrada güei nuna sola hora. Tal que señaló’l conceyal de Caltenimientu y Obres Públiques, Olmo Ron, los pozos de nubes constrúyense basándose nuna media de precipitaciones, por tanto, gracies a ello, esta infraestructura evitó xuna hinchente mayor.

    Amás d’en los llugares más afectaos, Bomberos tuvo que realizar intervenciones nes cais Orán, Avelino González Mallada, Les Cigarreres, Mieres y Pedro Pablo.

    Cabo señalar que Policía Local, Bomberos, EMA y EMULSA tán coordinaos y trabayando pa solucionar los problemes que surdieren o puedan surdir por cuenta de les condiciones climatolóxiques adverses.

    Con tollo, la EMA comunicó alivios mientres más de dos hores, por tanto, a les 14.40 hores el Conceyu dio en activar el Protocolu d’actuación por eventos contaminantes n’agües de la mariña, asitiando bandera colorada por prevención nes trés sableres urbanes hasta, pel momento, les 10.00 hores de mañana.

    Share

Comments are closed.