Xixón nun quería siguir perdiendo’l tiempu, por eso va un añu apostó por un cambéu nel nuesu conceyu y por un gobiernu d’esquierdes que creyera n’una política qu’encara los problemes y los retos ensin mieu, porque se trataba de tar para faer, non solo para permanecer.
Un añu dempués rescampla’l cambéu de ritmu nel nuesu conceyu: d’aldericar sobro problemes pa los que nunca llegaben les respuestes, instalaos nel pesimismu y el llamentu permanente, pasemos a faelo sobro los planes y actuaciones del Conceyu.
Lo primeru que precisaba’l gobiernu municipal yera tener una visión de too lo pindiu por faer na nuesa ciudá, de toles instalaciones municipales y vecinales precisaes de caltenimientu, de cais por iguar, de demandes de los barrios aplazaes un añu tres otru, necesidaes qu’algamen delles decenes de millones d’euros y que se precisen resolver mientres esti mandatu.
Pa ello yera necesariu cuntar con un presupuestu, tres dellos exercicios de prórrogues. Anguaño Xixón tien esi presupuestu presentáu en plazu y aprobáu, disponiendo asina d’una ferramienta fundamental pa llevar a cabu xuna actuación municipal planiada.
Yá yera hora que dende’l Conceyu impulsárase xuna nueva movilidá más sostenible, segura y saludable, de faer de la nuesa ciudá un llugar más curiosu pa vivir, d’encarar la enorme delda acumulada coles ayudes a les fachaes, y de reactivar la participación vecinal volviendo convocar los Conseyos de Distritu con partíes que dexen encarar de manera efectiva les sos demandes.
Tabacalera cuenta por fin con un proyectu d’usos, tres años d’indefinición, y volvimos tar presentes n’Europa, porque la participación en proyectos europeos ta detrás de munches de los grandes tresformamientos na nuesa ciudá.
Nun queremos perder el tiempu, tampoco col Plan de Víes, por eso defendemos xuna alternativa qu’amenorga plazos, más útil pa un mayor númberu de ciudadanos y ciudadanes, más económica, sostenible y suxeta a munches menos incertidumes; ye precisu evitar perpetuanos nel tiempu y siguir atropando tramites qu’alloñen esta enorme ya importante inversión.
Como tampoco vamos aplazar les soluciones pa la sablera de San Llorienzo, xoya de la corona de la ciudá y motor vital pal turismu, que por dexadez terminó sufriendo problemes de contaminación. Foi esti gobiernu municipal el que sacó a la lluz los informes qu’alvertíen de la situación del ríu Piles y el que tomó les acciones pa correxir la situación, frente al anterior gobiernu municipal que prefería buscar escuses primero que soluciones.
Dolce meses pasen rápido, na xestión pública especialmente, y nun foi un añu fácil. La crisis aniciada pola COVID-19 oblíganos a encarar una situación sobrevenida. Más que nunca foi necesariu atender les necesidaes y antemanar les soluciones, a les más urxentes dio-yos respuesta la Fundación Municipal de Servicios Sociales, en collaboración coles entidaes del tercer sector, de sofitu a les families y empreses que vieron los sos ingresos fuertemente amenorgaos, y de poniendo a disposición los medios pa desaniciar, no midida de lo posible, les consecuencies económiques d’esta crisis sanitaria, tal como s’amuesa nel recién alcuerdu de concertación, el plan de sofitu a la cultura o
la rápida actuación que dexó ampliar les terraces ensin amenorgar los derechos del restu de les persones usuaries de la vía pública.
Un gobiernu d’esquierdes decidíu a curiar a Xixón, a impulsar el papel de lideralgu del Conceyu, abiertu al alderique col ricu movimientu asociativu con él que tenemos la suerte de cuntar nel nuesu conceyu, y coles fuerces polítiques con representación nel plenu municipal, sacante cola estrema derecha, coles que tenemos el compromisu compartíu de faer d’esti mandatu xuna etapa positiva pal conxuntu de la ciudadanía xixonesa.
Iván Fernández Ardura, secretariu xeneral de l’Agrupación Municipal Socialista de Xixón