Skip to content
Portada » Noticies » Empieza la vacunación contra la COVID19 na Residencia Mista de Xixón

Empieza la vacunación contra la COVID19 na Residencia Mista de Xixón

«Los qu’inda tengan duldes, que se pongan la vacuna, ye pol bien de toes Pebida Paleo, de 80 años, la primer asturiana en recibir la vacuna contra la covid. «Hai que vencer el mieu», diz la sanitaria que-y punxo la dosis
YAGO GONZÁLEZ
XIXÓN.
Llunes, 28 avientu 2020, 12:15
«Los qu’inda tengan duldes, que s’animen, que la pongan. Ye pol bien de toos».

A les 10.25 de la mañana d’ayeri, Eulalia Josefa Paleo, a la que toos llamen Pepita, convertir na primer persona vacunada n’Asturies contra la covid-19. Ella forma parte de los cerca de 300 inquilinos de la Residencia Mista, en Xixón, onde’l Principáu empecipió la so campaña d’inmunización, tal como adelantrara EL COMERCIU.

Pepita, de 80 años, nació en Llugo, pero vivió siempres nel barriu xixonés de La Calzada. Dende va dolce años mora na Mista, el mayor xeriátricu de la rexón. A esti edificiu llegaba ayeri la primer caxa del fármacu ellaboráu por Pfizer y BioNTech, nel que medio planeta tien puesta la so esperanza. Al igual que n’Asturies y que en distintos puntos d’España, los países de la Unión Europea dieron ayeri la primer reblagada contra la pandemia. Pepita y otros trés compañeros del centru fueron los escoyíos pa dar esi pasu n’Asturies: Alberto Díaz (92 años), Alegría Martínez (84 años) y Domingo de Guzmán Nuevo de Tuya (69 años). El plan pa la xornada: vacunar a 262 de los 282 residentes (esto ye, solo negáronse venti) y alredor de los 50 trabayadores a quien correspondía trabayar na vez del domingu. El 80% de la plantiya, formada por unos 400 profesionales, preve faelo a lo llargo de la selmana. Lo mesmo va asoceder nel restu de xeriátricos de la rexón.

«Nun taba nerviosa nin tenía mieu. Pasé por tantes coses na vida…», aseguraba depués Pepita na comparecencia pública pa dar a conocer les primeres valoraciones tres la inyección. Al so llau taben Socorro Mancebo, primer trabayadora del centru en recibir la vacuna, y Lara Menéndez, la enfermera encargada de ponela. «Güei, 27 d’avientu de 2020, tien que ser el principiu del fin de la pandemia», aseguró Lara, usando casi les mesmes palabres emplegaes pol ministru de Sanidá, Salvador Illa, pa dar la bienvenida al fármacu. «Ye lóxicu qu’haya daqué de mieu, ye una emoción normal ante una novedá, pero hai que vencelo. Animo a tol mundu a vacunase, porque llograr un altu porcentaxe d’inmunización ta nes nueses manos», afirmó la enfermera.