Skip to content
Portada » Noticies » Les ayudes para instalar ascensor en Xixón van reactivase en 2021 dempués de trés años ensin convocase

Les ayudes para instalar ascensor en Xixón van reactivase en 2021 dempués de trés años ensin convocase

Noticia publicada n’El Diariu’l Comerciu – xueves 20 d’agostu de 2020

El Conceyu preve liquidar anguaño la delda pindia por solicitúes recibíes antes de 2018 y llanzar una nueva llínea con un millón d’euros
I. Villar

El 9 de xineru de 2018, fai yá más dos años y medio, l’anterior equipu de gobiernu alcordó dexar en suspensu les bases del plan municipal d’ayudes pa la rehabilitación de fachaes y la supresión de barreres arquitectóniques. Un programa de subvenciones de que la so puesta en marcha cumpliéronse yá dos décades y del que cada añu beneficiábense decenes de comunidaes de vecinos que decidíen reformar l’esterior del so edificiu tantu por razones estétiques como pa la meyora de la so eficiencia enerxética-, instalar un ascensor o facilitar l’accesu al mesmu dende la cota del portal, baxándolo unos metros o asitiando ramples o salvaescaleras.

La decisión nun afectaba a quien tuvieren solicitada yá l’ayuda antes del 31 d’avientu de 2017 y cumplieren coles esixencies que marcaben les bases. Los sos espedientes siguieron tramitándose y van siendo aprobaos adulces, anque los pagos lleguen a cuentagotes y entá queden dellos años pa poder atender tolos pidimientos anteriores a esa fecha. Pero dende esi alcuerdu de la xunta de gobiernu, el Conceyu nun almitió nueves solicitúes, magar la necesidá d’obres de meyora que tienen munchos edificios residenciales de la ciudá, la falta n’otros tantos d’un elementu fundamental p’ameyorar l’accesibilidá a les viviendes como son los ascensores y l’importancia que tienen les subvenciones municipales pa garantizar l’actividá del sector de la construcción y en particular la de les empreses dedicaes a la rehabilitación d’inmuebles y a la instalación d’ascensores.

«Los que queden pindios de poner riquen obres de gran valumbu, que cuesten enforma dineru. Y les comunidaes de vecinos nun inverten si nun tienen esi sofitu municipal», señala Miguel González, de Ati Ascensores, quien destaca’l pesu que les obres n’edificios antiguos tien pa la so empresa. «Obra nueva hai poco. Sigue casi tou paráu. Y los cuatro edificios que se constrúin llevar les grandes empreses. Coles ayudes municipales había unes subvenciones garantizaes. Siempres taben saliendo alantre nuevos espedientes y eso daba una cierta tranquilidá», apunta.
Sindicatura de Cuentes
Oficialmente, la razón principal pa dexar en suspensu les bases y dexar d’almitir nueves solicitúes foi la necesidá de redactar unes nueves condiciones d’accesu a esti programa qu’afixeren la concesión de les ayudes a los encamientos emitíos pola Sindicatura de Cuentes. Ente otres, establecer periodos concretos pa pidiles -podía faese en cualquier momentu del añu-, afitar criterios de comparanza ente les solicitúes recibíes y marcar plazos pa la presentación de los xustificantes d’obres. Pero detrás subyacía otru problema, el progresivu aumentu de la delda coles comunidaes, bien por espedientes yá aprobaos pero que la so ayuda entá nun fuera abonada, o bien por solicitúes en tramitación que diben xenerar un nuevu compromisu de gastu. «Hai un eleváu númberu d’espedientes pindios de resolvimientu y nestos momentos nun se dispon de creitu abondu p’atender toles solicitúes», argumentar en plena situación de prórroga presupuestaria.

Magar sumar yá dos años y medio ensin nueves solicitúes, el pasáu mayu la concejala de Facienda, Marina Pineda, cifraba en 66,5 millones d’euros los pagos que tenía d’encarar entá’l Conceyu n’ayudes a la rehabilitación de fachaes, la reforma de barrios degradaos y la supresión de barreres arquitectóniques.

Les fachaes tienen d’esperar

Esta última llínea, na que s’inclúin la instalación d’ascensores, salvaescaleras y ramples, ye la que tien un importe pindiu de pagu más baxu (2,4 millones d’euros) y na que más s’entainó la tramitación d’espedientes, principalmente porque nes ayudes a fachaes ríquese más información a les comunidaes, lo que ralentiza la so aprobación definitiva.

Anguaño, ello ye que la xunta de gobiernu concedió yá 127 nueves ayudes pa la supresión de barreres arquitectóniques -por un total de dos millones d’euros-, frente a tan solu dolce pa la rehabilitación de fachaes (1,1 millones). El Conceyu espera liquidar en 2020 toes les -y que queden pindios, pa poner en marcha en 2021 una nueva convocatoria específica pa esta llínea, que preve dotar con un millón d’euros. La de nueves ayudes a fachaes tendrán d’esperar a que se rebaxen los compromisos pindios, qu’a día de güei superen los 55 millones d’euros.

X