La iniciativa ta enmarcada na collaboración públicu-privada establecida ente’l Consistoriu y el Centru Tecnolóxicu pal desenvolvimientu de la plataforma Play.as
El Conceyu de Xixón y CTIC Centru Tecnolóxicu complementaron el sistema d’intelixencia artificial col que yá cuntaben cola plataforma Play.as, y que dexa la consulta de los aforos máximos dexaos nos trés arenales urbanos, en función de les marees, con dos nueves funcionalidades.
Estes funcionalidades, yá incorporaes a la plataforma, dexen envalorar el númberu de persones que tán nun momentu dáu nel arenal, según detectar les zones de mayor concentración de persones, nes que pueda trate comprometida la distancia social de seguridá.
Por aciu un sistema de visión artificial y técniques d’Aprendizaxe Fondu (Deep Learning), la intelixencia artificial calcula un mapa de densidá de persones a partir d’imaxes de la sablera. Xenérase d’esta miente un mapa de calor onde los valores más elevaos representen zones con más concentración de persones.
La estimación del númberu de persones presentes na sablera, dexa complementar los datos d’ocupación del arenal, de forma desoyida, ayudando a llograr meyores conclusiones a partir de los estudios estadísticos d’usu de la sablera, y sirve de sofitu tamién al trabayu desenvueltu por Serenos.
Coles mesmes, el cálculu de densidaes d’ocupación dexa identificar zones concretes del arenal nos que puede haber nun momentu determináu xuna concentración de persones que rica comprobación. El sistema sofita d’esta miente al personal d’información y asistencia na sablera, nel so llabor de comprobación del cumplimientu de les normes de distanciamientu, establecíes pal usu seguru de la sablera.
Esti sistema yá s’atopa operativu y puede consultase na mesma ferramienta de Play.as Xixón. Nesta primer fase de pruebes, analícense imaxes de la zona de San Llorienzo entendida ente les escaleres 12 y 15 aprosimao, que ye la reparada dende la central de Salvamentu. Nes próximes selmanes, tamién como parte del plan de pruebes, van incorporar al analís otres zones de la sablera.
El sistema d’imaxes, configuróse de cuenta que nun dexa la identificación y reconocencia de persones a nivel individual, asegurando d’esta miente la privacidá y el cumplimientu del Reglamentu Xeneral de Protección de Datos Européu (GPDR).
Una vegada la fase de pruebes tea rematada, el sistema taría llistu pa esplegalo nel restu de la Sablera de San Llorienzo, y en función de la resultancia llograda podría estendese, nun futuru, a los otros dos arenales urbanos de la ciudá: Poniente y L’Arbeyal.