- Doctor Fleming va tener doble sentíu a principios de 2021 y el nuevu vial de la Feria va facer en 2022.
- Luis Adaro y la parte d’Enrique Castro ‘Quini’ amiesta a El Molinón van ser d’usu acutáu y va reordenase l’aparcamientu del estadiu.
- L’avenida de José García Bernardo,xuntu al Tostaderu, va tener sentíu únicu.
- Los vehículos qu’apuerten a ella tendrán de siguir hasta’l parque del Rinconín, lo cual topeta colo previsto para la zona nel PGO.
Fonte: El Comerciu de Xixón
Allixerar de tráficu los puntos críticos» nos que más impactu xenera’l zarru de l’avenida d’El Molinón y xenerar nuevos espacios piatonales en redol al ríu, dando continuidá al paséu del Muro y creando asina «una gran exa qu’escurriría dende Cimavilla hasta l’estadiu y la cortil ferial». Son los dos oxetivos principales del Estudiu de pacificación y movilidá sostenible na redolada d’El Molinón’ ellaboráu pola consultora Iceacsa y qu’ayeri foi presentáu polos responsables municipales de Movilidá y Obres Públiques.
El documentu plantega hasta una decena de midíes complementaries a la peatonalización de l’avenida d’El Molinón -que les sos obres acaben de ser axudicaes-, n’analizando cinco posibles escenarios pal rediseño viario de la redolada de la Feria, el parque d’Isabel la Católica y l’estadiu y realizar simulaciones de tráficu sobro toos ellos. El director xeneral de Iceacsa, Fernando Illanes, matizó que’l documentu namá ye una ferramienta que tien de sirvir de base a los responsables políticu pa tomar de decisiones». Y el conceyal de Movilidá, Aurelio Martín, añedió qu’agora les sos conclusiones van ponese de mancomún colos grupos municipales, el Foru de la Movilidá y les asociaciones de vecinos de la zona, ente otros, pa decidir qué actuaciones se lleven alantre y en qué plazu, teniendo en cuenta la posibilidá de la so implantación «por fases». Sicasí, sí adelantró plazos pa los dos primeres.
Nel primer semestre de 2021, el paséu del Doctor Fleming va pasar a tener doble sentíu de circulación dende la ponte del Piles hasta’l Muséu del Pueblu d’Asturies por aciu el denomináu «urbanismu tácticu», esto ye, al traviés de cambeos na señalización viaria y ensin necesidá d’obra física. Esta actuación va traer la perda de 60 places d’aparcamientu al llau del ríu al altor del parque de los Hermanos Castro, ante la necesidá d’enanchar nesti tramu tanto los viales como la cera, qu’anguaño nun cumple la normativa d’accesibilidá -los árboles y faroles amenorguen el so anchor, enzancando’l tránsitu piatonal-.
Al llargu plazu, si llevar a la práctica lo afigurao nel estudiu, tamién se perderíen el restu d’aparcamientos a entrambos llaos del paséu (150), pa construyir una cera de 4,30 metros d’anchor nel llau del ríu y 4,65 nel de la cortil ferial, lo que supondía doblar les dimensiones actuales. «Sería l’escenariu ideal, el que nos gustaría», apuntó Aurelio Martín, remarcando sicasí qu’esa actuación nun se llevaría a cabu hata que pudiera garantizase «una alternativa» pa les places perdíes.
A La Guía, cruciando’l ríu
La nueva ordenación de paséu del Doctor Fleming incluyiría enllantar un sentíu únicu de circulación, escontra El Molinón, nos dos carriles de la ponte qu’hai frente al Pueblu d’Asturies. Ente la glorieta de La Guía y el muséu caltendríase como agora un sentíu únicu escontra la Feria, porque camudar el sentíu d’unu de los carriles obligaría a realizar una nueva «pinchada» na rotonda «y amás ye una zona escolar». Pa llegar hasta La Guía, poro, los coches que vaigan por Doctor Fleming procedentes de Castilla tendríen que cruciar la ponte (inglés) frente al Pueblu d’Asturies y siguir pela avenida d’Enrique Castro ‘Quini’.
Tamién nel primer semestre de 2021 pretende redactase el proyectu constructivu pa l’apertura d’un nuevu vial que conecte Doctor Fleming cola carretera de Somió y qu’escurriría na divisoria del parque de los Hermanos Castro y la cortil ferial. Tratar d’una vieya demanda de la Cámara de Comerciu que lliberaría de tráficu la redolada de la ponte del Piles, pos ufiertaría una alternativa al tráficu procedente o con destín escontra Somió. Aurelio Martín aventuró que la so construcción podría empezar «a finales de 2021 o principios de 2022», anque siempres por cuenta de poder cuntar cola oportuna dotación presupuestaria.
Aparcar en llínea en Torcuato
A lo llargo de Torcuato Fernández-Miranda plantega sustituyise les places d’aparcamientu en batería qu’hai a entrambos llaos de l’avenida por otres en llínea. Con ello, «facilitaríase la circulación de los vehículos, ensin interrupciones pola maniobra d’aparcamientu marcha tras, ameyorando notablemente la fluidez y la seguridá vial», recueye l’estudiu. Perderíense un centenar de los sos 308 places, y podríen sacase les bicis de la cera amiesta al parque -creando un carril específicu pa elles ente los árboles y la calzada, en sustitución de acerar-bici actual- y ampliar en dos metros la cera del llau de los edificios. El cambéu, sicasí, queda por cuenta del previu diálogu colos vecinos de la zona y de la so programación nel tiempu. «nun vamos dir el mes que vien poner tou esi aparcamientu en llínea. Esto ye un estudiu, con propuestes y fases», apuntó Martín.
Nel so tramu final, qu’agora ye de doble sentíu, los dos carriles van pasar a ser de salida escontra La Guía, teniendo prioridá al altor del Piles sobre’l tráficu procedente d’Enrique Castro ‘Quini’. Amás, van llindar los puntos d’entrada y salida escontra les places d’aparcamientu d’El Molinón, pasando d’una quincena -la mayoría de doble sentíu- a dos d’entrada, dos de salida y unu bidireccional. A esto sumaráse una reordenación de la circulación interna del aparcamientu y el cambéu de configuración de delles agrupaciones de places, que va suponer la perda de parte d’elles.
La cai Luis Adaro y el tramu d’Enrique Castro ‘Quini’ aledaño al estadiu van pasar a ser d’usu acutáu, cerrándose al tráficu xeneral, pero dexando’l pasu a los autobuses de los equipos, vehículos de seguridá y emerxencies y servicios de carga y descarga.
La redolada del PERI Piles-Sanatoriu Marítimu
El director xeneral de Movilidá, Cosme García, esplicó que gran parte del tráficu que circula por esta cai son coches que n’aportando a la vía en busca d’aparcamientu dan la vuelta na glorieta asitiada al pie de Les Terraces del Pery y vuelven salir a la ponte del Piles. La intención ye que nel curtiu plazu los dos carriles de l’avenida sían d’un únicu sentíu y que la salida de la zona facer pol parque del Rinconín.
Esta idea topetaría colos planes recoyíos nel Plan Xeneral d’Ordenación pal PERI Piles-Sanatoriu Marítimu, que contemplaba la supresión del tráficu rodáu a partir de Les Terraces del Pery nel marcu del proyectu pa la creación d’una zona de sablera verde’. La propuesta d’ordenación viaria y el plan de movilidá presentaos polos promotores d’esa actuación, sicasí, nun paecen convencer al Consistoriu, que podría pidir da-yos «una vuelta».
Pa resolver l’encruz ente la ponte del Piles y l’avenida de José García Bernardo la consultora pon sobre la mesa diez posibles alternatives, plantegando como más afecha la que menos cambeos supon sobre la so configuración actual. Caltendríase’l vial específicu d’accesu escontra la zona del Tostaderu pa los vehículos procedentes de Somió y la glorieta como vía d’entrada pa los que llegaren dende la ponte del Piles. Fadríase sicasí un pequenu cambéu sobro esta postrera, de cuenta que’l tráficu procedente de Somió, en arrodiándola, saliera a un ramal que dexara siguir de siguío en llínea recta pela avenida del Doctor Fleming.