XIXÓN, 15 (EUROPA PRESS).
La proposición conxunta de PSOE, IU y Podemos-Equo Xixón sobro la promoción de los derechos de les persones a la fin de la vida salió esti miércoles adelantre nel Plenu Municipal, col refugu de PP y Vox y l’astención de Foro.
Per parte d’IU, el so voceru, AURELIO MARTÍN, recordó que la Llei d’Eutanasia reconoz un derechu que nun obliga a nenguna persona a faer usu d’él, pero sí a les alministraciones a que quien quiera facer, facer en “plenes garantíes”.
Per parte del PSOE, la conceyala Natalia González llamó l’atención sobre qu’esta iniciativa suscribir cuatro de los siete grupos municipales.
Coles mesmes, defendió’l derechu de la vida en toles facetes, tamién la muerte, y el derechu a l’autonomía personal. Ye por ello, que con esta propuesta pretende faese más efectivu que la ciudadanía de Xixón pueda exercer los sos derechos.
Per parte de Ciudadanos, la conceyala Mara Simal aprofió que ye daqué que nos afecta a toos y abogó por naturalizar la muerte. Apuntó que n’Asturies esiste un rexistru de voluntaes antemanaes, pero achacó qu’hai pocos apuntáu a qu’apenes hai canales para informase y ye dificultosu formalizar el documentu d’últimes voluntaes.
Llamentó, eso sí, que los recursos para atención de cuidos paliativos quédense “curtios”. Sobre la iniciativa plenaria, aprofió que se busca la dignidá y la defensa de la llibertá, qu’inclúi la oxeción de conciencia.
Foru, pel so llau, quexóse de que se trai de nuevu un alderique yá desenvueltu “con ésitu” nes Cortes Xenerales, pero nun fala de les necesidaes de Xixón. Y magar nun tán en contra de la “fayadiza” regulación de la muerte digna, nun procede, al so xuiciu, intercambiase los papeles entre alministraciones, una y bones la competencia ye del Principáu.
Nel casu de Podemos-Equo Xixón, el conceyal Rufino Fernández defendieron la necesidá de promover el derechu a la muerte digna y el testamentu vital.
Tanto dende’l PP como dende Vox aprofióse que los sos respectivos partíos tienen recurrida la Llei d’Eutanasia. La conceyala del PP Ánxeles Fernández-Ahúja incidió en que nun son partidarios d’una cultura de la muerte digna, sinón del derechu a una vida llibre y digno hasta l’últimu momentu, d’ende que presentaron xuna llei de cuidos paliativos.
NAIDE DUEÑU DE LA SO VIDA
El voceru de Vox, Eladio de la Concha, aprofió que’l derechu a la muerte digna va en contra de les idees del so partíu, que sofita xuna vida digna, según él. “Naide ye dueñu de la vida, nin siquier de la mesma vida”, sostuvo.
Al so xuiciu, llamentó que so la etiqueta de muerte digna quier aforrase esfuerzos económicos para los cuidos de los enfermos nos sos últimos díes. Vox, nesti casu, defende la vida dende la so concepción hasta la so estinción natural.
Antes del alderique nel Plenu, intervieno por videoconferencia la presidenta n’Asturies de l’asociación Derechu a una Muerte Digna, María Fernanda del Castiello Arévalo.
Esta animó a sumase a les ciudaes que yá dieron el so sofitu. Del Castillo indicó que’l fechu de morrer tesciende les ideoloxíes, a lo qu’apuntó que la Llei d’Eutanasia trata de que los cuidos sían calidable y que los últimos díes afacer a la forma en que cada unu quier acabar los sos díes.
Para ella, ye necesaria xuna política “proactiva” por que la información alrodiu de la muerte digna llegue a tol mundu, según
la posibilidá de faer el testamentu vital, del que pocos asturianos exercieron el so derechu.
Pidió facilitar los trámites para realizalo. Tamién abogó por que los cuidos paliativos puedan ser desenvueltos en casa del enfermu, daqué que fixo estensible a les residencies. Refirióse amás al Observatoriu de la Muerte Digna, que tresllada un mapa de llugares y condiciones nos que se produz el procesu final de vida.