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Emtusa incorpora a voluntarios de Protección Civil para controlar l’usu correctu del mázcaru.

  • Tolos díes evalúase si ye precisu reforzar llínees por que los viaxeros tengan sensación de seguridad

XIXÓN, 14 Oct. (EUROPA PRESS) –

El xerente de la Empresa de Tresporte Urbanu de Xixón (Emtusa), Juan José Piniella, anunció esti miércoles que van empecipiar a partir de mañana una campaña de concienciación ente los pasaxeros a fin del usu correctu de los mázcaros en tou momentu.

Pa ello, Emtusa va cuntar con voluntarios de Protección Civil, quien nes distintes llínees y en distintos tramos horarios, van llevar a cabu esi llabor de concienciación, tanto lo que se refier a la obligación de llevala puesta mientres tol trayectu como al so usu correctu.

Tamién s’encamienta que los ventanos del autobús permanezan abiertes de forma permanente. Piniella, en rueda de prensa, esclarió que ye xuna encamientu, cuidao que el conductor nun puede tar velando costantemente de qu’esto se cumpla.

Tocantes a el llabor de Protección Civil, indicó que va haber un puntu d’alcuentru na plaza del Humedal, y a partir d’ende van partise los voluntarios, tutelaos pol xefe de Tráficu ya inspectores de Emtusa, por que puedan xubise y compartir trayectu nes principales llínees y a les hores de mayor demanda.

Nesti sentíu, comentó que van empezar esti xueves diez voluntarios, y a partir d’ende va vese si precísense más y en función tamién a la disponibilidad de los efectivos de Protección Civil.

Piniella señaló que sacantes trés o cuatro casos bien puntuales, nos qu’hubo que recurrir inclusive a la Policía Local, la xente pórtase como esixe la situación.

Este destacó qu’al traviés d’estes dos midíes, la ventilación y la concienciación sobro l’usu de los mázcaros, esperen recuperar l’enfotu de los viaxeros nun tresporte públicu como l’autobús.

Coles mesmes, esplicó que Emtusa tien en funcionamientu n’hora punta 74 autobuses, la mesma cifra qu’en 2019, cuando la demanda d’esti tresporte yera un 35 per cientu cimeru a l’actual. Piniella aprofió que, sacantes cuestiones imprevistes, toles llínees tienen xuna frecuenta ente siete y diez minutos y daqué “más relaxaes” na hora abargane.

Eso sí, tolos díes evalúase la situación por si ye precisu reforzar en dalguna llínea, con cuenta d’evitar aglomeraciones o sensación de sobreocupación que cause malestar nos viaxeros.

PERDA DE VIAXEROS

Resaltó qu’en 2019, cuando se cerró l’añu con 19 millones
de viaxeros, podía llegase a tener unos 65.000 viaxeros diarios, cuando agora solo hubo unos seis díes nos que se llegó a los 42.000.

Tamién hubo variaciones na hora punta de tardar, qu’antes yera ente les 18.00 y les 20.00 hores, ente qu’agora yá nun se da tanta densidá de viaxeros, daqué qu’achacó a los cambeos de vezos, al teletrabajo o a la perda d’empléu.

Piniella defendió, con base a estudios realizaos a nivel européu, que los riesgos y los focos d’andada nun tán nel tresporte urbanu, sinón en xuntes familiares, d’ociu o trabayu. Nesta mesma llínea, incidió en que’l riesgu d’andada nel tresporte públicu nun algamar nin l’unu per cientu nel tresporte públicu.

Tocantes a la principal fonte d’andada que s’atribúi a los aerosoles, apuntó que nel casu del tresporte públicu n’autobuses debería de tar controláu col usu correctu de los mázcaros.