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González apunta a intereses más allá del soterramientu para defender la estación en Moreda y non frente al Muséu

XIXÓN, 2 Jun. (EUROPA PRESS) –

L’alcaldesa de Xixón, Ana González (PSOE), llamó l’atención esti martes sobro que nel proyectu del Plan de Víes hai trés mayoríes, xuna per cada sociu de Xixón al Norte Tao, Principáu y Conceyu–, a lo qu’apuntó a otros intereses más allá de la supresión ferroviaria que dio orixe al mesmu pa defender que la estación construyir en Moreda y non frente al Muséu del Ferrocarril.

Asina lo indicó en declaraciones a los medios de comunicación tres un actu nel Conceyu xixonés, al ser preguntada poles xuntes de los Conseyos de Distritu p’aldericar sobro esta cuestión.

González incidió en qu’hai otros intereses que tresfieren les fronteres de Xixón, como ye nel casu del Principáu la movilidá dientro de la Área Central Metropolitana d’Asturies proxectada o la conexón con tou la redolada de la Milla del Conocimiento ‘Margarita Salas’, qu’inclúi non solo’l Parque Científico y Tecnolóxico sinón tamién l’hospital de Cabueñes y el campus xixonés.

A esto sumó l’interés del Estáu en que nun haya “incertidume económica” en redol al proyectu, daqué qu’asocedería, según la rexidora, nel casu apostar pola construcción de la estación intermodal frente al Muséu del Ferrocarril.

“Yo nun sé si’l post COVID ye bastante crisis”, señaló pa poner énfasis en que n’otru tiempu’l proyectu paralizar so argumentu de la crisis económica.

“Nun podemos siguir poniendo dineru sobro dineru”, aseguró, de la que remarcó que “68 millones son munchos millones”. Esta ye la diferencia económica envalorada que supondría de más si allúgase la estación frente al Muséu del Ferrocarril. Un dineru col que, según l’alcaldesa, podríase, por casu, pagar el pufu” del plan de fachaes o destinar a viviendes pa persones que la precisen.

Sobre los Conseyos de Distritu, al marxe de destacar que nunca fora l’alcaldesa, con referencia a la ex rexidora Carmen Moriyón, a les xuntes, resaltó que fueron ente trés hores y media y cuatro, onde se punxeron de manifiestu opiniones y suxerencies, pero tamién alcordances a la hestoria y dalgunos d’ellos “negros”, aprofió.

Sobre esto, recordó que daquién en 2012 decidió nun cumplir col pactu qu’había “y asina tamos en 2020”, apuntó, a lo qu’indicó que dos partíos, con alusión a Foru y PP, tendrán de dar esplicaciones sobro la paralización temporal del proyectu.

En cuanto al alderica sobre la estación intermodal nel senu de los Conseyos de Distritu, señaló qu’hai xente que claramente diz que s’opte pola más rápida, otra que caltien qu’había consensu sobro una allugamientu concretu y otros que dicen que’l consensu yera non tanto nel so allugamientu sinón en tenela cuanto antes.

Con tou, aprofió que la decisión ye política y nun la tienen los Conseyos de Distritu. Reconoció, a esti respectu, qu’el so oxetivu ye consiguir la mayoría abonda pa tomar de decisiones, a lo qu’alvirtió de que nun hai muncho tiempu pa decidir.

Xuníu a ello, defendió que’l proyectu de la estación en Moreda ta entá a valir, yá que hubo actuaciones preparatorias hasta 2012, que ye cuando habría qu’empecipiase la construcción de la primer fase, correspondiente a les Cercaníes.

En parándose el proyectu en 2012, en 2014 FORO y PP optaron por una nuevu allugamientu, siendo en 2018 cuando se redactó’l pliegu del estudiu informativu y en mayu de 2019 roblóse l’alcuerdu.

De la mesma, matizó que l’estudiu informativu licitado, magar esi supuestu consensu en redol a allugar la estación frente al Muséu del Ferrocarril, estudia tamién el so allugamientu en Moreda.

Inclusive afirmó que’l consensu alcanzáu entós yera realmente pa nun producir “un vacíu”, yá que yera bien importante volver arreyar el compromisu. “Fixeron bien quien tirando d’ello”, celebró, citando ente otros al movimientu vecinal, pa dempués falar d’ésitu políticu”.

González, coles mesmes, hai enfatizado qu’agora en 2020 hai dos allugamientos estudiaos de la estación intermodal, pero una cola tramitación alministrativa empecipiada –Moreda– y otra que lo tien qu’empezar.

INCERTIDUME ECONÓMICA

A esto sumó que,
con base al estudiu informativu, la de Moreda podría empecipiase por fases y la primera d’elles, Cercaníes, al curtiu plazu, ente que frente al Muséu del Ferrocarril eso nun sería posible y allargaría los plazos retrasaría proxécto-y, xuníu a la incertidume económica”.

Tamién aprofió que l’estudiu diz que, dende’l puntu de vista ferroviariu, les diferencies ente dambes estaciones son “poco significatives” y que valdría cualesquier, según l’alcaldesa.

Sicasí, incidió en que, partiendo d’esti enfoque miró otros elementos con relación a incertidumes alministratives, económiques y envernaes, qu’inclinen más la balanza escontra la estación en Moreda. Nesti casu, retó a quien defenden l’allugamientu frente al Muséu del Ferrocarril a que dean un plazu de cuándo podría empezar les obres.

Sobre Moreda, amás, aprofió que si nun tuviera la Declaración d’Impactu Ambiental vixente nun podría dicir l’estudiu informativu qu’esta se podría a empezar a construyir “en curtiu plazu”, puntualizó.

Aportunó, amás, en que al empecipiase les obres de la eliminación de barreres, que ye’l proyectu realmente y non la construcción d’una estación, esta Declaración d’Impactu Ambiental sigue a valir.