Noticia publicada n’El Diariu El Comerciu’l llunes 5 d’ochobre de 2020
Olmo Ron Conceyal de Caltenimientu y Obres Públiques«Nel estáu d’alarma, nun momentu de total incertidume, pudimos dar el serviciu gracies a l’ayuda y flexibilidá de el trabayadores de Emulsa»
«Les situaciones estraordinaries riquen midíes estraordinaries». Asina esplica’l conceyal de Caltenimientu y Obres y presidente de Emulsa, Olmo Ron (Xixón, 1984), la reestructuración a la que se sometió la empresa municipal de llimpieza nel últimu mes. La pandemia obligó a redistribuir servicios, aplicar nuevos protocolos de seguridá y a llevar a cabu un refuerzu de personal histórico» qu’alza la plantiya a barganal de 800 emplegaos.
-¿Ta cubriéndose el serviciu con normalidá?
-El refuerzu llegó con retrasu…
-Lo habitual ye que el trabayadores eventuales incorpórense de primeres del branu. Pero anguaño, la pandemia paralizó’l procesu de selección qu’empezó en febreru, y non pudo reiniciase hasta principios de xunu.
-¿En qué puntu s’atopa Emulsa agora mesmu?
-Tamos nun momentu históricu pola cantidá de trabayadores que tien en plantiya, casi 800. Mientres l’estáu d’alarma, repensemos tola estructura de la empresa y yá tamos dispuestos a emplegar toos los nuesos recursos para ampliar la llimpieza y la desinfección de la ciudá.
-¿Cuálos son les prioridaes?
-Sobremanera, la llimpieza de los centros educativos qu’agora mesmu precisen tol esfuerzu y los recursos de los que dispon la empresa municipal y el Conceyu.
-¿Qué otros oxetivos plantégase?
-Pos amontemos el personal y los medios mecánicos nes 49 zones que contempla’l programa de limpieza barrio a barriu que presentamos en febreru. L’oxetivu ye poner más recursos a disposición de la llimpieza de los nuesos barrios.
Emulsa encara cola mayor plantiya de la so hestoria los llabores derivaos de la pandemia
La empresa raspia los 800 emplegaos en reforzando los equipos d’hixene urbana, centros educativos y eliminación de plagues
Tres meses de quexes y crítiques pol estáu de les sos cais, Xixón repara una reactivación de los servicios de llimpieza. A mediaos de setiembre, Emulsa completó’l refuerzu de la so plantiya cola incorporación de 273 operarios procedentes de la bolsa d’empléu temporal 2020-2022. La empresa cunta nestos momentos con 783 emplegaos, la cifra más alta de la so hestoria. L’oxetivu de la midida ye «poder faer frente al aumentu de les distintes necesidaes de serviciu derivaes de la pandemia y, en principiu, va caltenese, hasta fin d’añu», esplica’l presidente de la empresa municipal y conceyala de caltenimientu y Obres Públiques, Olmo Ron.
De los nuevos operarios, 125 destinar a hixene urbana y otros 41 a xardinos. De tolos servicios de Emulsa, el que «más esfuerzu esixe ye’l de la llimpieza de 50 colexos públicos», destaca Ron. La llimpieza en patios, aules, baños y comedores tien de ser constante. A esti serviciu destináronse 150 trabayadores, 55 más de lo habitual. El refuerzu supon un costu de 1,3 millones d’euros más y esixe, amás, una intensa reorganización de la plantiya por que cada operario trabaya siempres nel mesmu centru y embrivir asina’l riesgu de les andaes.
La llimpieza de cais tamién s’intensifica. 275 persones, 75 más de les habituales nesa dómina del añu refuercen el baldéu manual, la eliminación de yerbes de bordiellos, blanquéu de ceres, eliminación de llurdios en pavimentu, llimpieces en patios interiores y de polígonos industriales, ente otros. El serviciu realizar n’horariu de mañana y tarde, con acciones especiales como la llimpieza esterior de les 1.500 estaciones de contenedores urbanos de la ciudá, cada 2 o 3 selmanes. Tocantes a la instalación de contenedores de borrafes orgániques, esta yá se completó en tol cascu urbanu. Agora, «va enllantar en Somió un plan piloto pa la zona rural con contenedores pa la recoyida de restos vexetales y siegues », anuncia.
Proliferación d’aguarones
Xuno de los asuntos que más alarma a el xixoneses dende’l confinamientu ye la mayor presencia d’aguarones nes cais de la ciudá. L’apaición d’estos animales deber a una conxunción de factores: «Xuna menor presencia humana nes cais, les bolses de basura que mientres el confinamientu munches persones dexaben fora de los contenedores, el costume d’alimentar a páxaros na vía pública y a un branu seco y caloroso que favorez na proliferación de camaes», numbera Ron. Pa saber con exactitú cuál ye la población d’aguarones na ciudá, Emulsa va encargar la realización d’un estudiu. Enagora, amplióse l’equipu d’eliminación de plagues, que cunta agora con cuatro operarios especializaos, y ta previstu probar un nuevu sistema desratización nos próximos díes.
Escrementos de perros
Mientres el confinamientu los escrementos de perru ensin recoyer polos dueños aumentaron un 70%. Esti branu, la cantidá normalizóse, pero, fai falta «concenciar y va multase si ye necesariu», alvierte’l conceyal. La nueva ordenanza de llimpieza especifica estes sanciones, pero l’espíritu de la mesma nun ye solo «multar», si nun concenciar. Pa ello, ta preparándose xuna campaña de divulgación que facilite a los ciudadanos la normativa. Nesi sentíu, va faese un llamamientu a el fumadores por que nun tiren cigarros al suelu. «Ye un gran problema medioambiental, cada colilla que llega al mar contamina 7 llitros d’agua», asegura.