Europa Press
El conceyal de Caltenimientu y Obres Públiques del Conceyu de Xixón, Olmo Ron Prada, defendió la llegalidá de que la Empresa Municipal d’Agües (EMA) asuma la urbanización y peatonalización de l’avenida del Molinón, énte l’anunciu de Foro de la denuncia presentada énte la Fiscalía por supuestes irregularidaes. “Toi seguro de la llegalidá d’esta obra”, sostuvo frente a la proposición plenaria de Foro na qu’esti partíu acusábalu de fraccionar el contratu pa nun tenelo que sacar a llicitación y de qu’esta obra nun correspondía col oxetu social de la EMA.
Pela contra, retrucó al edil ‘forista’ Pelayo Barcia que lo que nun entraba nel oxetu social de la empresa ye la caza de bruxes” que se realizó cuando gobernaben a anteriores responsables de la sociedá municipal. Ron xustificó que ye un contratu de concesión ente’l Conceyu y la EMA, polo que s’inclúi non solo les obres, el deposito de nubes, sinón les que sían imprescindibles, amás de responder al interés públicu.
Barcia, pel so llau, criticó l’ambigüedá”, según él, de Ciudadanos y a Podemos-Equo díxo-y que nun ye incompatible ser d’esquierdes y tar en contra de la corrupción. Refartó al conceyal socialista que se xustifique con “vaguedades” y avisó-y de que va poder tener los votos de sofitu necesarios, pero nun puede faer illegalidaes.
“CÚMULU D’ILLEGALIDAES”
Ye más, señaló que creen qu’hai un cúmulu d’illegalidaes”. Ente otres, apuntó que Ron dixo que diba pagalo’l Conceyu y que n’avientu yá sabíen de la obra, pero lo publicar “a cachos” a partir de mayu. Incidió, sobro la so denuncia, que sabe que la Xusticia ye “lenta”, a lo qu’avanzó que si vuelve gobernar Foru van revertir la peatonalización d’esta avenida.
Xuna aseveración que tuvo respuesta na alcaldesa, quien-y animó a dexar esi discursu pa les sos xuntes de concentración de la derecha. Yá enantes la rexidora xixonesa ironizara dando les gracies a Barcia por acusar d’un delitu al conceyal socialista, presidente de la EMA, a lo qu’él corrixó diciendo qu’acusaba d’infracciones. La propuesta cuntó colos sofitos de Forou, PP y Vox, en contra de PSOE ya IX y l’astención de Podemos-Equo y Ciudadanos.
Respectu al restu de grupos, Podemos-Equo enfeó al Gobiernu local la falta de participación ciudadana y encamentó-y a qu’escueyan si siguir construyendo la ciudá “de llombu” a los ciudadanos o buscar consensos.
Otros fueron más na llínea de Foro, como PP, que faló de “aparente maniobra artificiosa” de fraccionar contratos, o Vox, qu’apuntó a que se realizó “media trampa o trampa” pa nun dir a una llicitación al estremar el contratu. Dexó claro Vox que l’avenida d’El Molinón tien de volver a la situación anterior.
Pa Ciudadanos, l’alderique tien de centrase en si débese peatonalizar o non l’avenida d’El Molinón y les sos alternatives, de la qu’esixó al Gobiernu local xuna planificación en redol a la movilidá.
Señaló que Foro plantega duldes de llegalidá, a lo que vio conveniente pidir un informe a quien correspuende por que se esclarien. Incidió en que’l dineru, pagar la EMA o’l Conceyu, sale del mesmu sitiu.