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Presentáu’l nuevu conveniu del Plan de Víes de Xixón, un 7,7% más baratu y cola estación en Moreda

  • El borrador del conveniu del PLAN DE VÍES plantega revisar el Plan Especial y un marxe de sobrecostu del 30%
  • Déxase abierta la puerta al allugamientu frente al Muséu del Ferrocarril si la Declaración Ambiental ver mejor.

XIXÓN, 27 (EUROPA PRESS)

L’ALCALDESA DE XIXÓN, Ana González (PSOE), presentó esti llunes el borrador del nuevu conveniu del PLAN DE VÍES, qu’afita la futura estación intermodal en Moreda (versión 2020) y que plantega la revisión del Plan Especial, según alzar el marxe del sobrecostu col que se siguiría adelantre col proyectu.

Asina lo señaló, acompañada de la concejala d’Urbanismu, Loli Patón, y el directores xenerales d’Urbanismu y d’Obres Públiques, Gonzalo Canga y Pedro Guerrero, respectivamente, mientres la presentación del documentu nel Salón de Recepciones, poco dempués de presentá-ylo a los conseyeros municipales de Xixón al Norte.

Eso sí, matizó que, al nun cuntar entá con Declaración d’Impactu Ambiental, afiguróse nel borrador del conveniu xuna salvaguarda por que, nel casu de qu’esta dixera que ye muncho meyor el Muséu del Ferrocarril, déxase la puerta abierta de recuperar.

“Lo que nos interesa ye lo meyor para Xixón, ensin pasos tras”, sostuvo. La rexidora xixonesa apuntó que l’oxetivu ye tener la estación intermodal “lo más antes posible”, a lo qu’aprofió que, en principiu, l’allugamientu frente al Muséu del Ferrocarril sería más costosa y más complexa que la de Moreda, teniendo’l nuevu diseñu de 2020.

González recordó que yá en 2012 teníase qu’haber licitado la obra, anque nun se fixo por un cambéu na estación intermodal, roblándose l’actual conveniu en 2019.

Indicó, coles mesmes, que, na actualidá, tase pindia de la revisión del estudiu informativu, que ve meyor la estación en Moreda que frente al Muséu del Ferrocarril, y de la ellaboración de la Declaración d’Impactu Ambiental pol Ministeriu de Transición Ecolóxica.

Otru de los cambeos respecto al conveniu robláu en 2019, ye, según l’alcaldesa, que’l documentu siga contemplando la eliminación del tridente ferroviariu, pero eso sí, ensin que retrase les obres de la estación intermodal.

Polo que defendió qu’esta supresión nun ta amestada a les obres de la estación. Contémplase, por tanto, que va haber que faer l’estudiu y depués siguir avanzando na eliminación total de la barrera ferroviaria.

Tamién proponen xuna nueva ordenación urbanística nel ‘SOLARÓN‘, por que esta sía “sostenible”. El Gobiernu local aboga, nesti casu, por faer un diseñu actual”, de lo que se considera xuna “bona” ciudá, con una mayor verdificación y esponjamiento”, ensin que tea constreñido pola edificabilidad, que puede ser, según ella, “total, parcial o mediana”.

Nun va haber, poro, un mandatu para usar la máxima edificación. Amás, encétase la cuestión de la torre de 20 plantes, a lo que dixo que nun figuraba nel conveniu de 2019 la reordenación de la edificabilidad.

Otra novedá ye que se propón xunir la futura estación de Moreda cola avenida de Portugal por aciu una cubierta transitable que dexe tar ampliando’l parque.

El borrador, amás, alza’l porcentaxe de sobrecostu para dar por ablayáu el conveniu del PLAN DE VÍES d’un 20 per cientu actual a un 30 per cientu.

Plantégase, amás, a decisión de l’Alcaldía, el que si hai un sobrecostu mayor del 30 per cientu pueda siguise col proyectu ensin tener que cuntar cola aprobación del Plenu Municipal. Tamién nel casu de que nun se consiga financiamientu esternu o si la Declaración d’Impactu Ambiental determina que ye meyor l’allugamientu frente al Muséu del Ferrocarril.

Per otru llau, la sociedá Xixón al Norte, que xestiona’l proyectu, tien d’asumir los costos de cambéu de los preseos de reordenación urbanística.

González indicó, tocantes a la estación intermodal, qu’han recalculado el costu envaloráu, sumando un nueve per cientu para ello, tal como indicó’l Ministeriu.

D’esta forma, el costu total para Adif sería de 112,43 millones d’euros, para Xixón al Norte 325,08 millones, colo que la cuantía global para a ser de 437,51 millones. A esto habría que sumar el costu de ‘metrotren’, que se caltuvo, y que ye de 313,66 millones d’euros.

De la mesma, aprofió que se produz un aforru sobre la propuesta del conveniu de 2019, nel que s’afitaben 500,36 millones d’euros para’l PLAN DE VÍES y 313,66 millones d’euros para’l ‘metrotren’.

González incidió en que’l testu del borrador tien xuna parte ensin cerrar, que tien que ver col financiamientu del proyectu. Recordó que’l Conceyu taba acordies con les formes de pagu plantegaes nel conveniu de 2019, con una falta inicial, con unos pagos bien menores los primeros cuatro o cinco años y, a partir d’ende, unos pagos d’unos cinco millones al añu mientres unos 20 o 25 años.

Amás, apuntó que, a partir d’esti borrador, va empecipiase xuna negociación a trés bandes; Ministeriu, Principáu y CONCEYU DE XIXÓN. Tamién se debe crear el grupu de trabayu para estudiar la meyor forma de financiamientu.

Canga, pel so llau, remarcó’l que s’introduzan criterios de sostenibilidá na urbanización, amontando les zones verdes para xuna mayor integración na ciudá y con una reflexón alrodiu de la edificabilidad, ensin tener que dir a máximos obligatoriamente.

Va Haber que ver, so ese mesmu criteriu, que solución se da a les torres plantegaes, según ver el meyor modelu d’estación. Inclúyese amás esa ampliación del parque de Moreda, cola permeabilidá del transito escontra l’avenida de Portugal.