González diz entender que ye “bien duru” para la hostelería pero aprofia que ye “bien malo de resolver”
XIXÓN, 18 (EUROPA PRESS)
L’ALCALDESA DE XIXÓN, Ana González (PSOE), tuvo acordies con les nueves restricciones propuestes pol Principáu para frenar la COVID-19, a lo qu’aprofió que “les persones mayores impórtennos”, argumentó. “Que nun muerra nenguna persona mayor por COVID”, tresmitió como deséu como alcaldesa, en declaraciones a los medios de comunicación mientres la so visita a les obres del pozu de nubes d’Hermanos Castro.
Preguntada sobro si hai unión ente los alcaldes asturianos al respective de les midíes a aplicar, cuntó que cree que toos quieren que los sos vecinos “vivan”. Nesti sentíu, preguntó qué tanto van tar tolos alcaldes xuníos na defensa de la salú y de la vida de les persones, sobremanera cuando hai grupos vulnerables. “Paezme inconcebible otru planteamientu”, señaló.
González, esplicó que, nel casu del conceyu xixonés, supérase la llende fita pol Principáu en persones mayores de 65 años, que ye de 195 y Xixón ta en 238, a día 16. Apuntó, sobro les nueves posibles restricciones, qu’inclúin zarru perimetral del conceyu, que na xunta d’esti día, na que participen tolos conceyos d’Asturies, el Principáu va dici-yos.
González amosóse acordies con esa clasificación fecha pol Principáu que marca les llendes, per un sitiu de población xeneral y por otru de mayores de 65 años. A esti respectu, resaltó que nesti día yá s’empezó a poner la segunda dosis de la vacuna en delles residencies, xuna d’elles la Mista de Xixón.
La rexidora aprofió tamién que se ta lluchando por controlar la COVID-19, que tien xuna reacción más grave en persones mayores. Apeló, por ello, a la importancia de protexer a los nuesos mayores, por ser un colectivu de riesgu.
FUELGA NA HOSTELERÍA
Tocantes a la fuelga convocada por colectivos hosteleros, indicó que toles alministraciones tán tramitando les ayudes que palíen l’impactu de les midíes ‘antiCOVID’.
Nel casu de Xixón, esplicó que se lleven tramitaes 1.200 ayudes pa hostelería y pequenu comerciu, de les que se pagó abargana d’un millar. Apuntó qu’esta selmana van aprobase otres 200, colo que l’oxetivu ye qu’a finales de febreru tea tou abonáu.
Respectu al Principáu, indicó que-y consta que tamién ta entainando la tramitación y ta pagando la mayor parte, según l’alcaldesa. “Yo entiendo que ye bien duru”, reconoció, sicasí, a lo que señaló que se plantega un problema “bien difícil de resolver”, con relación a cómo la pandemia afecta a ciertos sectores, unu d’ellos la hostelería.
“Entiendo les sos incertidumes, los sos mieos, el so malestar, pero ta siendo difícil conxugar los dos aspeutos, sobremanera en ciertos sectores”, indicó, pa depués citar ente los más perxudicaos, que non los únicos, a hostelería, turismu y comerciu.
González añedió que nun queda más remediu que siguir cola aplicación d’Espedientes de Regulación Temporal d’Empléu (ERTE), según otru paquete de midíes per parte de Principáu y Conceyu, del que recordó que sigue la suspensión de tases. En función de la evolución de la pandemia, estes midíes van revisase.
POSIBLE SANCIÓN AL SPORTING
L’ALCALDESA DE XIXÓN tamién señaló esti llunes que-y paez “perbién que, si se pasaron cuatro pueblos, que les sanciones sían ejemplarizantes”. Asina d’atayante foi al respective de la investigación de la supuesta fiesta na que participaron xugadores del Sporting nel restorán Bellavista de Xixón, na que se-yos acusaba de nun cumplir les normes ‘antiCOVID’, una vegada que Delegación de Gobiernu n’Asturies pasara l’espediente a la Conseyería de Salú del Principáu pa la imposición de sanciones.
González, en declaraciones a los medios de comunicación tres la so visita a les obres de construcción del pozu d’Hermanos Capo, coincide cola delegada de Gobiernu, Delia Llosa, en que si se comprueben les acusaciones, les sanciones tendríen de ser “ejemplarizantes”.
“Paezme estupendu”, aportunó la rexidora xixonesa, quien apeló a la corresponsabilidad d’instituciones y ciudadanos na llucha pa frenar la pandemia de la COVID-19. Ye por ello, que cuntó que si dalguna de les partes nun lu ta cumpliendo –el protocolu de midíes ‘antiCOVID’–, hai que sancionar. Apuntó que nun tien accesu al espediente de Delegación de Gobiernu, pero sí a “cierta información”, precisó. Indicó, remembrando palabres de la delegada de Gobiernu, que se va a actuar “con tou rigor”. González incidió en que tamos falando de la protección de la vida de les persones. Recordó, nesti casu, que la COVID-19 non solo afecta a persones mayores y de fechu muerre tamién población nueva por esta enfermedá. Coles mesmes, animó a ser conscientes de que nun se puede frayar les midíes de seguridá “por mera frivolidá”. “Nun tendríamos de frayar les nunca, pero per frivolidá, por tar de xordia, non”, remarcó.