Xixón, 29 mar (EFE).- El Conceyu de Xixón sacó a llicitación un estudiu topográficu que realice un modelu dixital en 3D para analizar dende distintes perspectives la integración urbana del ferrocarril con caúna de los cuatro propuestes d’allugamientu de la nueva estación intermodal.
L’estudiu, que salió a llicitación el vienres por 9.000 euros, va escaniar la zona entendida ente la Humedal, los terrenes del plan especial del plan de víes, l’avenida Príncipe d’Asturies y La Calzada, esplicó’l director xeneral d’Urbanismu del Conceyu, Gonzalo Canga.
Canga fixo estes declaraciones na comisión municipal d’Urbanismu convocada pa dar cuenta de la última xunta col Ministeriu de Tresporte y Adif, na que l’alministrador d’infraestructures ferroviaries propunxo aprovechar la estación provisional de Sanz Crespo pa la nueva intermodal.
Según señaló, nengunu de los documentos plantegaos pol Ministeriu contemplaba hasta agora un analís de la integración urbana, ente que l’estudiu previstu va dexar comparar les ventayes ya inconvenientes de cada propuesta y ver qué va asoceder col plan especial pa l’avenida Príincipe d’Asturies.
Na xunta, el Conceyu treslladó al Ministeriu la necesidá de faer una comparancia de les cuatro les alternatives plantegaes pal allugamientu de la intermodal, según la idoneidad de realizar un analís temporal de la contratación, execución y redacción de los estudios necesarios y estudios económicos de los distintos allugamientos.
Pal Conceyu la intermodalidad ye “irrenunciable”, pero la propuesta de reutilización de Sanz Crespo nun contempla xuna estación d’autobuses, polo qu’agora Xixón estudia posibilidaes y un llugar fayadizu” paez ser allugala sobro les Cercaníes na franxa norte de la nueva intermodal.
El director xeneral d’Obres Públiques y Proyectos de Ciudá, Pedro Guerrero, indicó que les dimensiones seríen menores a les contemplaes primeramente, polo que’l Consistoriu pidió al Gobiernu del Principáu que detalle la dimensión precisa de la estación.
Según rellató, nes previsiones orixinales envalorábense 35 dársenes, pero’l Principáu preve un entrada en tanxente de los autobuses del ocho metropolitanos, lo que dexaría rebaxales a 30.
Mientres la so intervención, el conceyal de Ciudadanos Rubén Pérez Carcedo consideró que’l Ministeriu ta riéndose de Xixón a la cara porque ta usando como escusa pal cambéu d’allugamientu un informe del Tribunal de Cuentes y consideró que’l Consistoriu tendría de llantase.
El voceru de Foro, Jesús Martínez Salvador, llamentó que pasaron dos años dende la firma del conveniu y agora tase “peor” porque nun se sabe entá ónde se va a allugar la estación.
El so homologa de Podemos, Laura Tuero, consideró “irrenunciable” la eliminación de la barrera física y la intermodalidad y preguntóse sobro’l ciclu de vida d’estes infraestructures.
Pela so parte, el voceru del PP, Alberto López-Asenjo, preguntó si pretende dase prioridá al metrotrén y pidió la memoria técnica del espediente sobro la propuesta p’allugar la intermodal en Sanz Crespo.
A lo último, el conceyal de Vox, Eladio de la Concha, llamentó que se volviera “casi al puntu de salida” y preguntóse si colos cambeos ameyoren cuestiones como la intermodalidad o la centralidad o van quedar enquistadas.EFE