Saltar al contenido
Portada » Últimas Noticias » Actividá selmanal del PSOE de Xixón: Grupu de Trabayu de la Zona Centro-Norte y Charra-coloquiu: “Salvemos una Llingua Milenaria”

Actividá selmanal del PSOE de Xixón: Grupu de Trabayu de la Zona Centro-Norte y Charra-coloquiu: “Salvemos una Llingua Milenaria”

Repasemos l’actividá selmanal de l’Agrupación Municipal Socialista de Xixón.

El martes 20 tuvo llugar la xunta del Grupu de Trabayu de la Zona Centro-Norte, que cuntó cola intervención de la concejala de Cooperación al Desenvolvimientu y Salú Animal del Conceyu de Xixón, Carmen Saras.

Les 28 persones participantes realizaron consultes y apurrieron idees sobro temes como les zones de xuegos de los parques infantiles, el Tránsitu de les Ballenes y otres zones de Cimavilla, el soterramientu y accesibilidá de contenedores de recoyida de borrafes, les pintaes, los locales comerciales vacíos o la situación de la estación d’autobuses, ente otros.

El miércoles 21, la cultura asturiana foi la protagonista de Charrar-Coloquiu: “Salvemos xuna Llingua Milenaria”, na qu’intervieno Mª Luz Pontón Álvarez, secretaria d’Educación, Universidaes y Normalización Llingüística de la FSA-PSOE, y presentada por Arancha Oblanca Colinas, secretaria d’Educación y Cultura de l’Agrupación Municipal Socialista de Xixón.

Mª Luz, nuna amena ya interesante intervención, dionos xunas curties pincelaes sobro’l percorríu na hestoria de la Llingua asturiana, patrimoniu inmaterial de la humanidá d’incalculable valor que forma parte de los bienes culturales dende fai más de diez sieglos.

Tamién nos ayudar a desmontar falsos argumentos, prexuicios y ataques de postures negacionistas que traten de callar una realidá llingüística plural, y dio razones poles cualos tenemos de salvala. El Conseyu d’Europa creo la Carta Europea de les Llingües Rexonal y Minoritariu pa protexer y fomentar el so usu na vida público y privao, cuidao que tán en serio riesgu de desapaición.

Pontón, destacó “el derechu a la protección de la llingua asturiana. Ye’l nuesu patrimoniu, la nuesa riqueza cultural que nun podemos despreciar”, yá que entá siendo minoritaria tresmitió y sigue tresmitiendo la nuesa cultura, tradiciones, y en resume, la esencia de la xente que les fala. “Ye un regalu pa xeneraciones futures”.