Xixón, 10 may (EFE).- L’alcaldesa de Xixón, Ana González, apueste por tomar decisiones para “blindar” la construcción de la nueva estación intermodal y n’analizando les distintes propuestes na xunta del conseyu d’alministración de Xixón al Norte (GAN) afitada para esti miércoles va defender allugala en Moreda.
El conseyu d’alministración de Xixón al Norte axunta esti miércoles para encetar les últimes novedaes en redol al proyectu d’integración del ferrocarril y a la construcción de la intermodal para lo que Ministeriu, Adif y Conceyu trabayaben dende febreru n’una propuesta para reutilizar la estación provisional de Sanz Crespo y otra para construyir la instalación Moreda.
En axuntándose con tolos conseyeros de la corporación en Xixón al Norte (Cs, PP ya IU), Ana González afirmó qu’una vegada analizaes dambes iniciatives l’equipu de gobiernu refuga la opción de Sanz Crespo y tien claro qu’el “meyor allugamientu” ye Moreda, polo que, como conseyera, va defender esa propuesta na cita del miércoles.
Según esplicó en declaraciones a los periodistes, Sanz Crespo supondría un menor costu pero implicaría caltener la sablera de víes, lo que dexa menguar menos la fienda esistente entre Moreda y Laviada.
Amás, el Ministeriu unvió al Conceyu un informe nel que refuga reutilizar la estación provisional de Sanz Crespo una y bones la necesidá de faer un estudiu informativo y ambiental allargaría la tramitación.
Tocantes a el financiamientu, el gobiernu local considera que la opción preferente sigue siendo’l Bancu Européu d’Inversiones (BEI), pero pa ello va pidir un estudiu de viabilidá económica, financiera, social, demográficu, de sostenibilidá medioambiental y desenvolvimientu urbanísticu de la ciudá.
Amás, apueste por mirar otres posibilidaes de financiamientu como allegar a los bancos o a los préstamos del fondu de recuperación, transición y resiliencia de la Unión Europea.
Per otra parte, tresmitió a los conseyeros la supresión nel nuevu conveniu de la referencia a la máxima edificabilidad nos terrenes lliberaos nel “solarón” p’apostar por un “modelo acorde a una ciudá compacta, verde y amigable”, de manera que esa zona de Xixón yá sía xuna ecomanzana.
Amás, va ponese xuna clausa qu’apueste pola supresión del tridente ferroviariu, lo que llevaría les Cercaníes a La Calzada.
Pa construyir la estación va ser necesariu otru conveniu que podría faese yá, según rematar l’estudiu informativu y la declaración d’impactu ambiental, que d’acordies con González “nun tendría de tener problemes”.
Pela so parte, el conceyal de Ciudadanos y miembru del conseyu de Xixón al Norte Rubén Pérez avanzó qu’el so grupu allegrar del arrenunciu a Sanz Crespo pero nun tien clara entá’l meyor allugamientu de la estación.
N’apuntando que l’apueste por Moreda ye del PSOE y non de tolos miembros de la corporación presentes en Xixón al Norte, avanzó que na xunta va pidir la finalización del estudiu pa poder faer la elección sobro la estación fuxendo de “caprichos” o considerancies polítiques.
Amás, gustaría-y que’l nuevu conveniu pasara pol plenu magar qu’hai duldes sobro la necesidá.