XIXÓN, 17 (EUROPA PRESS)
El conceyal de Mediu Ambiente y Movilidá del CONCEYU DE XIXÓN, AURELIO MARTÍN, presentó esti miércoles el carril bus que se va habilitar nes cais Gran Capitán y Brasil, nel barriu de La Calzada, que les sos obres esperar que s’empecipien a principios del branu, con un presupuestu d’unos 225.000 euros y un plazu d’execución de mes y mediu.
Asina lo indicó mientres la presentación, na que tuvo acompañáu, ente otros, del conceyal de Caltenimientu y Obres, Olmo Ron, del xerente de Emtusa, Juan José Piniella, y del representante del Foro de la Movilidá Pedro Roldán.
Martín confió en que’l nuevu carril tea antes del branu acabáu, siempres condicionáu a los trámites alministrativos preceptivos. De siguío, yá na seronda, siguiría-y el carril bus en Salvador Ayande-For0 y a principios de 2022 el de Pablo Iglesias.
Sobro esti postreru precisó que se ta buscando solución con entidaes, vecinos y afectaos, yá que ye precisu llevantar una llínea d’aparcamientos y hai que buscar alternatives. Daqué que, según él, va llevar tiempu.
Coles mesmes, señaló que pal proyectu de carriles bus en Xixón cuntar con una subvención del Principáu de 100.000 euros y compromisu de la Conseyería de qu’a partir del añu que vien va amontase la partida proporcionalmente. Martín resaltó qu’hai interés del Principáu nesti tipu d’infraestructures porque ta arreyáu tamién el tresporte interurbanu.
Coles mesmes, apuntó que va ayudar a ameyorar la velocidá comercial de Emtusa y va sirvir para pacificar el tráficu, una y bones l’otru carril va quedar llindáu a un máximu de 30 kilómetru per hora. Va Contribuyir, al so xuiciu, a que sía xuna cai “menos caótica”.
De la mesma, comentó ser consciente de qu’esiste un problema d’aparcamientos en La Calzada, a lo qu’añedió que la Conceyalía trabaya nello dende va meses y hai empreses comenenciudes. Tamién trabayen con superficies y centros comerciales que tienen places que podríen aprovechase.
Piniella, pel so llau, esplicó que’l carril bus va ameyorar la velocidá comercial de los autobuses de les llínees 1, 4, 21, 34 y búho, pasando de los 8,3 kilómetru per hora actuales a 13 o 14
“abondosos”, según él.
Respectu al rendimientu total, indicó que primero van esperar a ameyorar la velocidá nesi tramu y depués ver como repercute nel total del percorríu. Incidió en que ye xuna llínea de 11 kilómetros de llargu, pero’l carril bus ye d’un kilómetru.
Para Piniella, los primeros beneficiarios van ser la xente que vive na zona. Ello ye que cuntó que anque de primeres haya quexes polos cambeos nos estacionamientos, nunos meses van ver con mayor perspectiva les ventayes de tener un espaciu públicu más diáfano.
Na presentación intervieno tamién el xefe del serviciu de Movilidá de Xixón, Fernando García, quien apuntó sobro’l carril bus que l’espaciu que va ocupar ye de estacionamiento, que muévese ente 150/200 metros al Norte, escontra la cai Martín.
Según García, ye la mayor bolsa d’aparcamientos que se gana, xuntu colos que se xeneren na cai Federico Montseny. Esta postrera va camudar de configuración pa cuntar con estacionamientos a entrambos llaos y va pasar a tener un únicu sentíu de circulación, magar otres cais van sufrir pequenos cambeos.
Al marxe d’esto, va haber zona pa cargues y descargues, que se tuvieron que camudar a otru llau, buscando “el meyor allugamientu posible”, destacó.
Añediéronse 124 estacionamientos, ente que s’esanicien 21 na cai Ruiz, según 81 nes cais Gran Capitán y Brasil más dos de reserva pa discapacitaos. Estes dos postreres muévense, nun se suprimen del tou. Les paraes del bus caltiénense.
Per parte del Foru de la Movilidá, Roldán destacó que xuno de les pilastres fundamentales ye’l tresporte sostenible, como ye’l públicu.
Recordó, coles mesmes, que Emtusa en 2019 movió 19 millones de viaxeros. Por esti motivu, defendió que si se quier garantizar una alterativa sostenible al coche ye necesariu un tresporte públicu eficiente y rápido. Al so xuiciu, el carril bus ye un pasu adelantre bien importante.