Noticia publicada nel Diariu El Comerciu’l llunes 9 de payares de 2020
El pactu de concertación social afita’l destín de 26,2 millones, un 10%, para midíes d’Empléu y Promoción Económica
El Conceyu peracaba’l proyectu de presupuestos para 2021, posiblemente les cuentes de más complexa ellaboración de los últimos años pola incertidume en redol a los ingresos y necesidaes reales de gastu que xenera l’escenariu cambiante de la pandemia. A ello suman les duldes sobro los sofitos colos que puede cuntar l’equipu de gobiernu pa la so aprobación, por culpa de que Podemos-Equo, que la so astención fixo posible va un añu que les cuentes de 2020 salieren adelantre, yá votó nesta ocasión en contra de les ordenances fiscales, que configuren los impuestos para’l nuevu añu y nel que la formación echó en falta la continuidá del denomináu «IBI para ricos». PSOE ya IU, sicasí, tienen tendida la mano d’otros grupos, como Ciudadanos, para axustar un presupuestu nel que toos coinciden que debe de primar la respuesta a la crisis sanitario y económico, tanto no que fai a l’atención social como al sofitu a les empreses más cutíes pola pandemia.
Para unu d’esos retos, el de la reactivación económica y la recuperación del empléu, en mayu’l Conceyu suscribía cola patronal y los sindicatos más representativos el nuevu pactu de concertación social Xixón Reinicia, en que’l so diseñu tener especialmente en cuenta les consecuencies de la pandemia, magar entós entá nun s’aprobara la segunda riola de restricciones a l’actividá d’hostelería y comerciu. L’alcuerdu incluyía compromisos de gastu para 2021 por un importe de 26,2 millones d’euros nos programes de Promoción Económica, Empléu y Turismu, xuna cifra equivalente a aprosimao’l 10% del presupuestu que remanó anguaño’l Conceyu sumaos a los 233 colos qu’empezó l’exerciciu los 44,5 que se fueron incorporando a lo llargo del añu al traviés de remanentes- y que l’equipu de gobiernu tien de respetar na so propuesta. Nel apartáu social, deben de terminar de redefinise les nueves ayudes sociales -anguaño nun llegó a aprobase como taba previstu’l programa que tendrá de sustituyir a la renta social municipal- en viendo en 2020 cómo se disparaben les solicitúes d’ayudes d’emerxencia.
Empreses municipales
Un capítulu sobre’l qu’apenes hai marxe de maniobra ye’l de gastos de personal, que se lleva cada añu más de 60 millones d’euros. O, lo que ye lo mesmo, casi xuna cuarta parte del presupuestu. Y tocantes a les tresferencies a les empreses municipales, va ser clave saber si ye necesariu amontar l’aportación a les que más notaron los efectos de la crisis sanitaria, como EMTUSA (qu’en 2020 recibió 10,7 millones, pero agora precisa xuna inyección adicional) y Emulsa (que recibe cada añu más de 20 millones). La de Divertia va baxar, al pasar el Xardín Botánicu a ser competencia directa del Conceyu, al traviés de la Conceyalía de Medio Ambiente.
Tocantes a les inversiones, tien de garantizase’l financiamientu d’obres en marcha como les de la nueva comisaría de la Policía Local y l’escuela infantil de callar Cabrales. A ello suman la previsible llicitación de les obres de reforma interior de Tabacalera y otros compromisos como les meyora nel parque d’Isabel la Católica o nel calce del ríu Piles