La Unión de Comerciantes estudia la puesta en marcha d’un sistema d’entrega de productos a casa na ciudá
XIXÓN, 8 (EUROPA PRESS)
El conceyal de Mediu Ambiente y Movilidá del CONCEYU DE XIXÓN, AURELIO MARTÍN (IX-IAS), avanzó esti miércoles que va estudiar cola Empresa Mista de Tráficu’l desenvolver, nes próximes selmanes, una aplicación tecnolóxica qu’informe de los niveles d’ocupación de los parking na ciudá.
Con esta midida búscase amenorgar la llamada ‘movilidá de baturiciu’, esto ye, toos aquellos coches que dan vueltes porque tán buscando aparcamientu.
D’esta forma recueye’l guante llanzáu pola Unión de Comerciantes del Principáu d’Asturies, cola que caltuvo una xunta y comparecíu darréu en rueda de prensa.
Martín señaló qu’esta nueva App sería pa parking nun primer momentu, yá que pa la zona ORA paez más malo d’enllantar, anque matizó que tou sería estudialo. Sobro la zona ORA indicó, amás, que nun par de selmanes quier acabase la instalación de los nuevos parquímetros.
SEMIPEATONALIZACIONES
Coles mesmes, el conceyal adelantró que comparten cola Unión de Comerciantes el que xuna bona parte de les peatonalizaciones sían de calter residencial, esto ye, con llimitación de velocidá 20 o plataforma única, que dexen la carga y descarga y el pasu d’un ciertu númberu de vehículos.
Como exemplu, citó la cai Cuadonga, con ceres anches y un vial en plataforma única, o la cai Santa Elena, agora n’obres. Según el conceyal, la Conceyalía cree que ye’l modelu qu’hai qu’enllantar, y solo en dellos casos dir escontra víes puramente piatonales.
Martín, xuníu a ello, destacó qu’alcordaron caltener cola Unión de Comerciantes xuna relación fluyida pa ver elementos, sobremanera pensando nel horizonte de 2030, que puedan ser ameyoraos o que nun fueron encetaos nel anterior proyectu de Plan de Movilidá, de cara al nuevu que ye precisu tramitar. La Unión de Comerciantes tamién comparte la Ordenanza de Movilidá, sobremanera lo qu’afecta a l’actividá comercial
Nesti sentíu, la xerente de la Unión de Comerciantes, Carmen Moreno, resaltó que foi xuna xunta “granible”, na que plantegaron un modelu de movilidá y de ciudá, más humana, preferentemente pa les persones, sostenible, y na qu’unu se pueda mover con vehículu priváu, “pero con llimitaciones”, repostió.
L’oxetivu ye tener un Xixón muncho más humanu, sostenible y sanu en 2030. De la mesma, aprofió que los comercios precisen non solo que les cais tengan pasu pa carga y descarga sinón que los veceros puedan llegar hasta ellos.
Por esti motivu, ente les midíes, ta la creación d’una llínea circular alredor de les zones comerciales, de forma que el conductores de vehículos privaos puedan ver ónde aparcar al traviés d’aplicaciones y depués pueda movese pela ciudá comercial, como pueda ser al traviés de tresporte públicu o otru mediu.
ENTREGA A CASA
Y pa facilitar les compres, anunció que tán estudiando’l poner en marcha un proyectu d’entrega de productos a casa –o llugar solicitáu–, tanto de compra física o ‘online’.
Enmarcar no llamao tresporte de la ‘última milla’, esto ye, solo distribución dientro de Xixón. Moreno esplicó qu’a partir d’agostu o setiembre tienen d’estudiar la viabilidá económica d’esti proyectu. Señaló, coles mesmes, qu’hai tiendes que-yos manifestaron que ye xuna necesidá, y ye lo que quieren comprobar y depués si ye vidable.
Eso sí, esclarió que se trataría d’entrega de productos de pequeñu tamañu y al traviés de tresporte sostenible, eléctricu o bicicleta. Sobro esto últimu, incidió que ven equí campu pa collaborar con empreses que se dediquen al arriendu d’estos vehículos. La idea ye qu’en cuatro o cinco meses van poder ver si ye o non vidable.