El contratu va salir a llicitación per diez años, pensáu para movilidá personal más que de ocio
XIXÓN, 20 (EUROPA PRESS)
La Empresa Municipal de Tresporte Urbanu de Xixón (Emtusa) va sacar a llicitación de forma inmediata un contratu para la xestión d’un serviciu de préstamu de bicicletes 100 per cientu eléctrica, que va entrar en serviciu en primavera o branu de 2022.
Asina lo anunciaron, en rueda de prensa nel Consistoriu xixonés, el conceyal de Mediu Ambiente y Movilidá, AURELIO MARTÍN, y el xerente de Emtusa, Juan José Piniella. Nun entamu van poner en circulación 250 bicicletes, más pensáu’l so arriendu como vehículu de movilidá personal que pal ociu, con una tarificación entá por definir nel contratu.
Martín avanzó que, similar a esti serviciu, tamién tienen avanzaos los pliegos del contratu pal arriendu de patinetes eléctricos.
Piniella esplicó que, n’evaluando la esperiencia n’otres ciudaes, onde los usuarios son más reticentes a les bicis mecániques y opten más poles eléctriques.
En cuanto al contratu, apuntó que la empresa axudicataria va ser la encargada de poner les estaciones, 47 en total, y les bases de recarga, en 20 d’estes, lo mesmo que de xestionar la loxística y redistribución de les bicis.
Básase, según él, en favorecer una movilidá ciclista en complementu a la rede de tresporte públicu urbana. Coles mesmes, indicó que’l sistema de bicis incorpora un software capaz de predicir el movimientu d’usuarios y reordenar el serviciu.
Amás, va esixir a los licitadores que les bicis cunten con una bona batería, de forma que se recarguen cada dos o trés díes. La batería va tar integrada nel cuadru y debe de ser robusta, p’aguantar les inclemencies del tiempu na ciudá.
Piniella señaló, coles mesmes, que les estaciones tán partíes con función a la demografía, los centros d’ociu y trabayu. Apuntó, amás, que’l proyectu ta pensáu para hasta 300 bicis, polo que podría ampliase el númberu d’estos si viérase necesariu.
Tamién apuntó que los puntos base son modificables, polo que destacó que la cobertoria urbana ye prácticamente toa. El serviciu va funcionar los 365 díes del añu, ente les 6.00 y les 24 hores.
Per otru llau, indicó que la empresa tendrá de garantizar que toles bases tengan un númberu fayadizu de bicis. Podrá consultase na páxina web y va haber un aplicación móvil por que los usuarios dar d’alta p’acutar les bicis, pero tamién pa consultar l’estáu de la base, cuántes bicis y con qué recarga hai.
Nel casu de les reserves, podrá faese con una antelación de 15 minutos y habrá xuna tarificación distintu la primera media hora, la primer hora y depués a partir de dos hores. L’aplicación va sirvir amás pa comunicar cualquier incidencia.
El contratu ye por un tiempu de diez años, anque s’esixiría qu’a metá del mesmu anueve’l parque completu de bicis. Coles mesmes, axústase un tiempu de 30 díes pa llevales al taller a revisión y que a los dos años sían repintadas.