XIXÓN, 9 (EUROPA PRESS)
L’ALCALDESA DE XIXÓN, Ana González (PSOE), punxo non solo fecha a la llicitación de les obres de construcción de la estación intermodal del PLAN DE VÍES, qu’avanzó que va ser en 2022, sinón que dio de cierto que se va faer en Moreda, posición defendida pol Conceyu en contra del solar frente al Muséu del Ferrocarril.
Coles mesmes, señaló que frente al parón del proyectu por causa de los gobiernos del PP y de Foro, a los qu’acusó de retrasalo por una distancia de 300 metros, con referencia a los dos allugamientos plantegaes, l’actual Equipu de Gobiernu municipal lleva trabayando conjuntamente col Principáu para sacalo adelantre.
A esti respectu, indicó que’l Gobiernu autonómicu integra’l PLAN DE VÍES y el metrotrén na so estratexa de movilidá metropolitana y reconocer como xuna necesidá para la próxima llegada del tren d’Alta Velocidá a la ciudá.
Tamién incidió en que fixo un planteamientu común para trabayalo col Ministeriu de Tresporte, Movilidá y Axenda Urbana, reaxustáu a la situación actual provocada pola pandemia.
Nesti puntu, fixo referencia a la “enorme” crisis económica qu’afecta a munchos sectores y persones, a los qu’hai que dar respuesta dende les distintes alministraciones, y que modificó la fueya de ruta para afaela a cuatro fases.
González faló d’una Fase 0, onde la elección pol allugamientu en Moreda va dexar encurtiar plazos y un mayor aforru. Para ello va ser precisu l’aprobación d’un nuevu conveniu que recueya l’allugamientu, les fases y el cronograma d’estudios, proyectos y obres, según xuna claru financiamientu que puede provenir de los Fondos de Recuperación y Resiliencia, en 2021.
La Fase 1 correspuende a la llicitación en 2021 de l’actualización del proyectu constructivu de la estación de Moreda, contemplando los cambeos de diseñu que dexe l’amenorgamientu de costos.
Al respective de ello, indicó que’l proyectu constructivu va incluyir la solución técnica que dexe la conexón de la rede de cercaníes con parada na estación intermodal col túnel del ‘metrotren’ yá construyíu.
Va Dir nesta fase tamién la llicitación, en 2021, de la redacción del proyectu de la estación de cercaníes en Plaza Europa (anguaño suspendida) para, d’esta miente, disponer de los proyectos de construcción de les trés estaciones del metrotrén que se correspuenden col túnel yá fechu: Plaza Europa, El Bibio y les Mestes.
Yá la Fase 2 obedez a la llicitación en 2022 de les obres de construcción de la estación en Moreda y la so conexón col túnel del ‘metrotren’.
va procedese entós a la construcción de les estaciones de Plaza Europa, El Bibio y Les Mestes y a la llicitación de los proyectos constructivos de l’ampliación del túnel hasta Cabueñes y les estaciones n’Universidá y hospital de Cabueñes (2022).
Mientres la Fase 3, va ser hora de la construcción y puesta en serviciu del ‘metrotren’ entre les Mestes y Cabueñes coles sos estaciones.