L’alcaldesa asegura que les obres realícense n’agostu porque son prioritaries
El Plenu municipal xubió de tonu en redol a una entruga presentada por Foro énte’l Rexistru preguntando polos motivos de la execución de les obres en plenu agostu. El conceyal d’Obres Públiques, Olmo Ron, esplicó que «ye xuna actuación simple que nun #riquir xuna gran obra civil nin va obligar a cortar el Muriu». Ya indicó que al marxe de pintar el pavimentu na nueva zona piatonal ampliada y marcar el nuevu carril bici al otru llau de la mediana, solo va riquir «actuaciones concretes» como’l rebaxe de ceres nos pasos de peatones -van ser más anchos- y «mover dalgún semáforu». Almitió qu’acometer esta intervención nel mes central del branu «nun ye lo más aparente, pero esto tampoco ye un agostu normal. Ye l’agostu de la COVID y tenemos la obligación de facilitar l’espaciu ente persones».
Estes declaraciones #xunir a les de l’alcaldesa de la ciudá, Ana González, que defendió la prioridá d’una ampliación piatonal nel Muriu que va costar 229.797 euros y que pretende facilitar les midíes de distanciamientu social ente la población.
Aseguró que ye ciertu que se va actuar nuna dómina braniza, pero tamién defendió que se trata de «pequenes intervenciones midíes pa tener un Muriu más decente», que, mientres les cinco selmanes que duren, «nun van cerrar en nengún momentu’l paséu nin lu enllenarán de máquines». «Queremos recuperar esti espaciu y da-y un saltu cualitativu pa consiguir una zona con amplitú pa pasiar, mayor accesibilidá, más sostenible y segura». Y tou ello «ensin provocar demasiaes incomodidades a quien pasien y van a la sablera».
Remarcó qu’esta nun ye la gran obra que va haber qu’acometer y diseñar con tiempu nel futuru si afítense» delles soluciones de la intervención en cursu. va #empezar pol nuevu carril bici, más anchu que l’actual, que’l so trazáu va tar llistu nuna selmana. va siguir con cambeos semafóricos y de señalética na zona y meyora de pasos piatonales. Amás aseguró que la reforma va caltener un tramu central de doble dirección pa facilitar los xiros y podrá circulase dende Canga Argüelles a Menéndez Pelayo, lo que va dexar que puedan siguir pasando pellí trés llínees de bus (14, 20 y 25). Tamién avanzó que la operación más complicada va ser «quitar el carril bici vieyu porque va haber que fresar y asfaltar, pero pa estos llabores va #esperar a les hores de menor arribación nel paséu.
Pela so parte, Foro reclamó abiertamente la dimisión del conceyal de Mediu Ambiente y Movilidá, Aurelio Martín, por esta y otres actuaciones desenvueltes nel añu que lleva al mandu de estes responsabilidaes. «Pasó tiempu abondu pa poder afirmar qu’usté ye un incapaz y un incompetente», argumentó’l conceyal Pelayo Barcia. Martín retrucó calificando a los conceyales de Foru de «impresentables», acusándo-yos de «engañar y manipoliar con noticies falses» y comparándo-yos con «los ‘cayetanos’ del barriu de Salamanca» (Madrid) pola so falta de conciencia sobro la necesidá de caltener la distancia social. «Ustedes anteponen la so comodidá y los sos coches a la seguridá y a los encamientos sanitarios. ¿Qué parte de qu’hai qu’enanchar les zones piatonales nun entienden?», indicó.