Saltar al contenido
Portada » Últimas Noticias » Xunta de Gobiernu: plan añal .normativu del 2022 y otres midíes aprobaes

Xunta de Gobiernu: plan añal .normativu del 2022 y otres midíes aprobaes

Nota de Prensa, 4 de mayu de 2021

APROBACIÓN DEL PLAN AÑAL NORMATIVU DEL 2022

El Plan Añal Normativu del Conceyu ta constituyíu poles iniciatives normatives que les distintes Conceyalíes delegaes d’Área prevean proponer cada añu natural como proyectu normativu a la Xunta de Gobiernu para la so aprobación. Les iniciatives pueden referise a cambeos puntuales d’Ordenances o Reglamentos yá esistentes.

El Plan Añal Normativu ye ellaboráu y coordináu pola Secretaría Xeneral del Plenu en base a les iniciatives unviaes peles distintes Árees de Gobiernu.

L’Alcaldía y Conceyalíes Delegaes unviar a la Secretaría Xeneral del Plenu nel plazu d’un (1) mes dende la publicación d’esti resolvimientu na see electrónica municipal -que se produció’l 5 de marzu y quince díes más dada la coincidencia del final del primer plazu cola Selmana Santa-.

La Secretaría Xeneral del Plenu, acordies con el Resolvimientu d’Alcaldía de 4 de marzu de 2021, pola que s’empecipia l’espediente para la ellaboración del Plan Añal Normativu de 2022 y apruébense les directrices básiques para la tramitación de proyectos normativos, va proponer l’aprobación del Plan Añal Normativu a la Xunta de Gobiernu Local con anterioridá al 1 de mayu. La Xunta de Gobiernu Local va aprobar el Plan Añal Normativu primero que remate’l mes de mayu.

Alcuérdase:

Aprobar nel añu 2021 el PLAN AÑAL NORMATIVU DE 2022, integráu polos siguiente proyectu normativos:

ALCALDÍA

IGUALDÁ. Ordenanza para la Igualdá de Muyeres y Homes so la responsabilidá de la Dirección Xeneral d’Igualdá de Muyeres y Homes cola cuenta d’establecer un marcu normativu qu’estableza los principios xenerales qu’en materia d’igualdá van haber de rexir l’actuación del Conceyu y demás organismos y entidaes dependientes del mesmu, esaniciando cualquier forma de discriminación y garantizando l’exerciciu real y efectivu de los derechos de les muyeres.

CONCEYALÍA DELEGADA DE DERECHOS, BIENESTAR SOCIAL, EDUCACIÓN, INFANCIA Y MOCEDÁ.

IGUALDÁ DE TRATU. Ordenanza complementaria de la Ordenanza para la Igualdá de Muyeres y Homes so la responsabilidá de la Dirección Xeneral d’Igualdá de Muyeres y Homes y de la Fundación Municipal de Servicios Sociales cola cuenta de regular midíes en dellos ámbitos contra la discriminación y por razón de raza, sexu, relixón, discapacidá, orientación sexual o otra situación socioeconómica, ente otros motivos, una vegada que s’estableza’l marcu normativu estatal nesta materia.

PRESTACIONES SOCIALES. Ordenanza reguladora de les prestaciones y ayudes d’emerxencia que concede la Fundación Municipal de Servicios Sociales una vegada que se normalice l’ámbitu de cobertoria del Ingresu Mínimu Vital y del Salariu Social Básicu, so la responsabilidá de la Fundación Municipal de Servicios Sociales y la Secretaría Xeneral del Conceyu.

AYUDA A CASA. Ordenanza reguladora del Serviciu municipal d’Ayuda a Casa pola falta d’una regulación al respeutu d’un serviciu esencial pa les persones mayores y persones en situación de dependencia, so la responsabilidá de la Fundación Municipal de Servicios Sociales y la Secretaría Xeneral del Conceyu.

CONCEYALÍA DELEGADA DE FACIENDA, ORGANIZACIÓN MUNICIPAL Y PERSONAL

SUBVENCIONES. Ordenanza reguladora de Subvenciones y Ayudes Municipales so la responsabilidá de la Dirección Xeneral Económica. L’intre del tiempu dende l’aprobación de la Ordenanza municipal vixente (de 2005) hasta agora esixe un nuevu marcu regulatorio que recueya, per un sitiu, mayor seguridá xurídica y racionalidá y, por otru, que garantice xuna tramitación más axilosa nel procedimientu de concesión de subvenciones.

LLAICIDÁ. Reglamentu non orgánicu so la responsabilidá de la Dirección Xeneral de Servicios empobináu a la institución pública que ye’l Conceyu de Xixón y los sos organismos y entidaes dependientes pa concretar les obligaciones énte’l fechu relixosu y que regule la separación ente’l poder público municipal y les distintes confesiones relixoses y/o convencimientos personales, garantizando l’aplicación del principiu de neutralidá relixosa de l’alministración municipal.

REGLAMENTU D’ORGANIZACIÓN, FUNCIONAMIENTU Y RÉXIME XURÍDICU DEL CONCEYU. Reglamentu orgánicu so la responsabilidá de la Secretaría Xeneral del Plenu. Coles mires de establecer, dientro del marcu llegal qu’apurre’l títulu X de la Llei de bases del Réxime Local, un modelu organizativo específicu y propiu pal Conceyu de Xixón, una y bones el tiempu trescurríu y el contestu llegal, l’escenariu políticu y les nueves demandes sociales, faen necesaria xuna adaptación que va más allá d’un meru formalismu.

ASESORÍA XURÍDICA. Reglamentu non orgánicu so la responsabilidá de la Dirección de l’Asesoría Xurídica pa regular los principios d’actuación de dichu órganu directivu esencial, la so configuración y composición y les sos funciones y la delimitación de les mesmes en relación col asesoramientu llegal preceptivu d’otros órganos directivos esenciales.

POLICÍA LOCAL. Reglamentu non orgánicu so la responsabilidá de la Dirección Xeneral de Servicios y el serviciu d’estratexa y coordinación de recursos dependiente de la mesma, cola Conceyalía Delegada de Seguridá Ciudadana, pa la regulación de la ordenación, complementaria a la normativa estatal y autonómico, de les fuerces y cuerpos de seguridá, del cuerpu de la Policía Local de Xixón pa la so adaptación a la estructura municipal y regulación de la organización y funcionamientu que redunde nes funciones y servicios emprestaos a la ciudadanía.

SERVICIU DE PREVENCIÓN Y ESTINCIÓN DE QUEMES. Reglamentu non orgánicu so la responsabilidá de la Dirección Xeneral de Servicios y el serviciu d’estratexa y coordinación de recursos dependiente de la mesma, cola Conceyalía Delegada de Seguridá Ciudadana, pa la regulación de la ordenación, complementaria a la normativa estatal y autonómico, del Serviciu de Prevención y Estinción de Quemes pa la so adaptación a la estructura municipal y regulación de la organización y funcionamientu que redunde nes funciones y servicios emprestaos a la ciudadanía.

CONCEYALÍA DELEGADA DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA, MEMORIA DEMOCRÁTICA, MERCAOS Y CONSUMU.

REGLAMENTU ORGÁNICU DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA. So la responsabilidá de la Secretaría Xeneral del Plenu pa la regulación de los órganos complementarios y los procedimientos de participación ciudadana nel marcu de l’Axenda Urbana Xixón 2032 teniendo en cuenta los procesos de gobernanza territorial multinivel y el desenvolvimientu de mecanismos de tresparencia y bon gobiernu, creando preseos de codiseño, coejecución y coevaluación de les distintes llínees estratéxiques y propuestes d’intervención.

La tramitación de los proyectos normativos va poder empecipiase en 2021, incluyendo’l trámite de consulta previa. La terminación del plan produz el 31 d’avientu de 2022. La Secretaría Xeneral del Plenu va ellaborar nel primer trimestre del 2023 l’Informe Añal que va reflexar el grau de cumplimientu del Plan Añal Normativu del añu anterior y les iniciatives adoptaes non incluyíes primeramente nel Plan. Por cumplimientu total entiéndese l’aplicación del artículu 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Réxime Local. Nel restu de los casos indicará’l grau de cumplimientu y nel so casu, les razones xustificatives unviaes polos responsables de cada área de gobiernu antes del 31 de xineru de 2023.

APROBACIÓN DEL ESPEDIENTE DE CONTRATACIÓN PA L’AXUDICACIÓN DEL LOS SERVICIOS NECESARIOS PA LA EXECUCIÓN DE LA XESTIÓN Y COORDINACIÓN DE L’APERTURA DE LOS TRELCE CENTROS ESCOLARES ADSCRITOS AL PROYECTU 11X12, PROMOVIDO POL CONCEYU DE XIXÓN, MIENTRES EL CURSU ESCOLAR 2021-2022

Formúlase propuesta pa dar en la contratación de dichos servicios, por procedimientu abiertu, suxetu a regulación harmonizada, con dellos criterios d’axudicación y tramitación ordinari,a con un plazu de duración del contratu del cursu escolar 2021-2022, prorrogable pal cursu 2022-2023; xubiendo’l valor envaloráu del contratu a la cantidá de 1.149.649,58 € IVA escluyíu. El Presupuestu base de llicitación pa cursu escolar 2021-2022 afitar na cantidá de 539.922,99 € IVA incluyíu, xubiendo ésti a la cantidá de 17.355,00 €.

Con dicha llicitación pretende contratase el serviciu d’apertura, zarru y coordinación d’actividaes y loxística nos trelce colexos públicos nos que s’empresta’l serviciu, tanto nel periodu lectivu, como nos periodos non lectivos de Navidá, Selmana Santa, Vacaciones de Branu y díes non lectivos de celebraciones propies del ámbitu escolar (día del maestru, llunes d’antroxu), según cualesquier otru día que, por motivos del calendariu escolar fora precisu emprestar el serviciu (díes non lectivos pero si llaborales), escluyendo les fines de selmana y los díes de fiesta del calendariu oficial de fiestes del conceyu.

Los colexos públicos nos que se va emprestar el serviciu del proyectu 11×12 son los siguientes:

ALFONSO CAMÍNASTURIAS
BEGOÑACLARÍN
EL LLANOFEDERICO GARCÍA LORCA
GASPAR MELCHOR DE JOVELLANOSLA ESCUELONA
MONTEVILMONTIANA
NICANOR PIÑOLEREY PELAYO
RÍO PILES

 

L’atención va encontar en cuatro aspeutos:

  1. Supervisión del xuegu, educativu y coeducativo, proponiendo dinámiques y programaciones diverses pa xuegos d’interior esterior.
  2. El desenvolvimientu d’actividaes d’animación a la llectura.
  3. La organización de tiempos y espacios pa la realización de les xeres escolares, fomentando l’autonomía y el vezu d’esfuerzu.
  4. La organización de tiempos y espacios por que les neñes y los neños merienden, fomentando unos vezos fayadizos na alimentación y na hixene y aséu.

Como valor añedíu del proyectu y a les actividaes extraescolares coles que yá cunten los centros educativos, la empresa axudicataria va realizar el siguimientu de los oxetivos curriculares de cada etapa potenciando sía que non:

  • El deporte y l’actividá física polo xeneral.
  • Les espresiones artístiques en toles sos manifestaciones.
  • El xuegu, como medio de tresmisión de valores pa la convivencia, l’autonomía y el cuidu de los demás.
  • Los valores d’igualdá y l’integración de persones de distintes etnies o con necesidaes educatives especiales.

REQUERIMIENTU A LA EMPRESA GOYASTUR S.A. POR QUE DEA EN L’ARREGLU DE LES LLUMINARIES INSTALAES N’EXECUCIÓN DEL CONTRATU D’INSTALACIÓN D’ALLUMÁU PÚBLICU NEL BARRIU DE L’Arena

El 6 d’ochobre de 2015, la Xunta de Gobiernu, axudicó la execución de les obres d’INSTALACIÓN D’ALLUMÁU PÚBLICU NEL BARRIU DE L’Arena DE XIXÓN, a la empresa GOYASTUR SA, , nel preciu ufiertáu de 583.056,00 euros, más 122.441,76 euros de IVA, y un plazu de garantía de 72 meses.

La recepción de les obres produció’l 27 de xunu de 2016, dando empiezu’l plazu de garantía, que s’estiende hasta’l 27 de xunu de 2022.

El 22 d’abril de 2021 emítese informe pola Xefa de la Unidá Técnica d’Allumáu cola cuenta de que se riquir con calter urxente a GOYASTUR S.A. la subsanación de los defectos atopaos.

En detectando dellos defectos nel funcionamientu de les lluminaries suministraes, el fabricante, a requerimientu municipal, comunicó en fecha 15 de Setiembre de 2016 que daría en la sustitución de 45 unidaes. Sicasí, nun realizó dicha sustitución, optando por reparar in situ les lluminaries afectaes, sustituyendo un componente qu’aparentemente taba llindando la intensidá llumínica.

Según esplicaciones del fabricante, esti componente, mal cubicáu, llindaba la intensidá lluminosa cuando la Placa LED llegaba a una cierta temperatura. Esta actuación tien llugar a lo llargo del mes de Payares de 2016.

Esti fallu foise repitiendo a lo llargo del tiempu en distintes lluminaries que fueron oxetu d’arreglu.

N’ochobre de 2019 detéctase que parte de les lluminaries reparaes vuelven presentar fallos. Una vegada esaminaes reparar que la Placa LED de la lluminaria atópase quemada, lo cual paez indicar que nun actuó’l dispositivu de control de temperatura qu’evita que la placa LED se sobrecaliente.

El contratista propón como solución la unviada de 27 grupos ópticos pa sustituyir per completu l’interior de 27 lluminaries, reconociendo implícitamente la persistencia del problema técnicu.

Cuidao que les lluminaries nun funcionaron correchamente dende la so instalación y que tres numberosos intentos d’arreglu de les mesmes, nun se consiguió dar con nenguna solución, esíxese la reposición de la totalidá de los bloques ópticos de les 280 unidaes suministraes yá que esiste un fallu de fabricación nel qu’aparentemente s’utilizaron diodos LED non afechos a la intensidá llumínica riquida, regulaos a una corriente escesiva a la dexada poles característiques técniques del diodu, entepasándose la temperatura dexada (nun principiu llindada pol elementu esaniciáu nes primeres actuaciones) y causando el fallu irreversible de la lluminaria al quemase la placa de diodos.

Alcuérdase:

Riquir a la empresa GOYASTUR, S.A., por que en el plazu máximu de trés meses, cuntaos dende a otru día al de recepción de la notificación, dea en la renovación de la totalidá de los bloques ópticos de les 280 lluminaries suministraes.

Alvertir espresamente a GOYASTUR, S.A. de que si nun llevara a cabu l’arreglu de les lluminaries nel plazu indicáu, el Conceyu va dar en la subsanación de los defectos con cargu a la garantía definitiva y, de ser ésta insuficiente, va dar en esixir al contratista la diferencia, previa lliquidación de la so importe.

Tou ello ensin perxuiciu de que’l contratista t enga de faese cargu del importe de los trabayos que fueron realizaos pola empresa de caltenimientu d’allumáu públicu pa caltener en funcionamientu les referíes lluminaries.

CERTIFICACIÓN FINAL DE LA REALIZACIÓN D’OBRES D’AMPLIACIÓN D’ESPACIOS PIATONALES DE LA CAI BÉLXICA (VENCEYÁU AL CONTRATU DE CALTENIMIENTU VIARIA)

L’Alcaldía, en Resolvimientu de fecha 17 d’agostu de 2020, resolvió aprobar el PROYECTU D’OBRES D’AMPLIACIÓN D’ESPACIOS PIATONALES DE LA CAI BÉLXICA.

Les obres axudicaes por alcuerdu de la Xunta de Gobiernu de 22 de setiembre de 2020, execútense dientro del marcu del contratu d’OBRES DE CALTENIMIENTU Y MEYORA DE LA INFRAESTRUCTURA VIARIA EN BASE A CRITERIOS D’ACCESIBILIDÁ UNIVERSAL, axudicáu por alcuerdu de la Xunta de Gobiernu Local de 22 de Mayu de 2018 a ALVARGONZALEZ CONTRATES SA,. por importe de 103.179,13 euros, I.V.A. incluyíu, con un plazu d’execución de 2 meses.

L’Acta de Comprobación de Replantego foi roblada con fecha 8 d’ochobre de 2020, empecipiándose les obres a otru día.

Tres la emisión y tramitación de les correspondientes certificaciones ordinaries, consta nel espediente que con fecha 7 de xineru de 2021 roblóse l’Acta de Recepción de les obres; la execución de les obres, tal que consta nel informe técnicu, remató cumpliendo’l plazu establecíu.

El 8 d’abril de 2021, la dirección facultativa de les obres emitió la certificación-midida final de les obres de la que, resumidamente, resulten los siguientes datos:

Alcuérdase:

Aprobar la certificación-midida final de les obres indicaes.

APROBACIÓN DE CONVENIOS DE COLLABORACIÓN PAL DESENVOLVIMIENTU DE PRÁCTIQUES NON LLABORALES PA MOCES NEL MARCU DE L’AXENCIA D’ACTIVACIÓN XUVENIL 2021

El 9 de marzu de 2021, la Xunta de Gobiernu adoptó l’alcuerdu d’aprobar les bases reguladores de la convocatoria pa la captación y desenvolvimientu de práctiques non llaborales pa moces que tán n’itinerarios de l’Axencia d’Activación Xuvenil 2021.

Les práctiques non llaborales de l’Axencia d’Activación Xuvenil de Xixón, de 240 hores de duración, pretenden averar el talentu nuevo a les empreses, de la mesma que favorecen la medría de la esperiencia llaboral naquellos. Priorícense aquelles práctiques que pueden derivar nuna contratación posterior y, cada añalidá, tán disponibles 100 práctiques non llaborales. La empresa paga un seguru d’accidentes y de responsabilidá civil que cubra’l períodu de práctiques ente que’l Conceyu abona la beca al alumnáu de 5 euros la hora.

Dende’l momentu d’aprobación de les citaes bases, ábrese la convocatoria pa la presentación de solicitúes per parte de les empreses y entidaes, hasta’l próximu día 15 d’avientu de 2021, siendo’l númberu máximu de práctiques non llaborales a realizar nel marcu d’esti programa de 100.

Hasta’l 28 d’abril de 2021, recibiéronse solicitúes de práctiques non llaborales, nes cualos incorporáronse les solicitúes correspondientes a l’añalidá 2020 que, por cuenta de la situación sanitaria, nun pudieron ser resueltes y que les sos empreses solicitaron la so inclusión na añalidá 2021. Tratar d’un total de 49 empreses o entidaes y 71 práctiques non llaborales.

Una vegada escoyíes les persones candidates poles empreses, y de llograr el consentimientu de les mesmes haise coordináu la redacción del correspondiente Conveniu de collaboración, según Anexu 2 aprobáu nes bases reguladores de la convocatoria.

Alcuérdase:

Aprobar los Convenios de Collaboración pa la realización de práctiques non llaborales nel senu de l’Axencia d’Activación Xuvenil 2021 coles siguientes empreses:

  • PROYMA SL – 1 práctica non llaboral, puestu: Auxiliar alministrativu.
  • DELGADO ABOGAOS (JOSÉ LUÍS DELGADO REGUERA) – 2 práctiques non llaboral, puestu: Abogáu/a en práctiques.
  • FERROBAZAR SL – 1 práctica non llaboral, puestu: Mozu de almacén
  • LUCAS AZCONA AYESTA (FARMACIA VIESQUES) – 1 práctica non llaboral, puestu: Mozu d’almacén.
  • PISA PROYECTOS D’INNOVACIÓN SL – 1 práctica non llaboral, puestu: Sofitu técnicu na área d’I+D+i..
  • FRASCOS CENTER SA – 1 práctica non llaboral, puestu: 1 Ayudante dependiente/a.
  • NAUPLIA CAPITAL XIXÓN SL, MARÍTIMU ÁSTUR FAVILA SL, PUERTU DEPORTIVU DE XIXÓN, UTE – 1 práctica non llaboral, puestu: Recepcionista.
  • QUALITY INSPECTION AND VERIFICATION SL – 1 práctica non llaboral, puestu: Auxiliar alministrativu/a.
  • COLEXO ANDOLINA – 1 práctica non llaboral, puestu: Educador/a infantil-primaria.
  • REVEYMO SL – 1 práctica non llaboral, puestu: Marketing dixital.

CONVENIU ENTE LA REPRESENTACIÓN DE LA COMISIÓN EUROPEA N’ESPAÑA Y EL CONCEYU DE XIXÓN POL QUE SE CONCEDE XUNA SUBVENCIÓN PAL AÑU 2021 PA LA PUESTA EN MARCHA DEL CENTRU DIRECT XIXÓN

Apruébase’l protocolu de collaboración ente la Representación de la Comisión Europea n’España y el Conceyu de Xixón, con mires a establecer un marcu d’actuación nel que’l Conceyu va poner en marcha’l centru DIRECT Xixón cola cuenta de faer llegar les polítiques europees y los programes, ayudes y beques qu’ufierta la UE a tolos ciudadanos europeos, vivan onde vivan.

El Conceyu va cofinanciar el 50% del presupuestu del proyectu, lo que pa 2021 supon xuna aportación de 26.400 €.

ASUNTOS FUERA DEL ORDE DEL DÍA

SERVICIU DE COMEDOR PA LES ESCUELES INFANTILES (DE 0 A 3 AÑOS) DEL CONCEYU DE GIJON

Alcuérdase aprobar la propuesta formulada pa la contratación del SERVICIU DE COMEDOR PA LES ESCUELES INFANTILES (DE 0 A 3 AÑOS) DEL CONCEYU DE GIJON, que toma los cursos escolares 2021/2022 y 2022/2023, pudiendo ser prorrogáu a lo más, el cursu escolar 2023/2024, con un presupuestu base de llicitación de 2.132.336,80 IVA incluyíu pa los dos cursos del contratu.

Aprobar l’espediente de contratación y disponer l’apertura del procedimientu d’axudicación, el pliegu de Prescripciones Técniques, el Cuadru de Característiques Particulares y el Modelu de Proposición Económica qu’han de rexir na contratación de dichu serviciu, por aciu tramitación ordinaria, procedimientu abiertu, suxetu a regulación harmonizada, con dellos criterios d’axudicación.

El preciu del menú diariu afitar en 5,86 €. Los menúes diarios van incluyir l’almuerzu, el tentempié de media mañana, la comida y la merienda. Tendrá De incluyise un día a la selmana un menú íntegramente ecolóxicu, que, debe de modificar cada selmana, con cuenta de dir alternando los distintos grupos d’alimentos: arroz, pasta, verduras, llegumes, hortolices, frutes, lácteos, ceberes, etc. Esti menú ecolóxicu tendrá de venir debidamente especificáu na programación de menúes facilitada al Responsable del contratu. Amás, va ser obligatoriu incluyir xata ecolóxica asturiana, quesos asturianos y miel/mermelada de producción ecolóxica.

PLAN ESTRATÉXICU DE SUBVENCIONES DEL CONCEYU DE XIXON Y LOS SOS ORGANISMOS AUTÓNOMOS, 2021-2023

Apruébase’l Plan Estratéxicu de Subvenciones del Conceyu de Xixón y los sos Organismos Autónomos pal períodu 2021-2023.

El Plan Estratéxicu pretende, al traviés de los oxetivos estratéxicos, contribuyir a ameyorar y racionalizar la xestión de les subvenciones, según llograr la consecución de los oxetivos específicos descritos nesti Plan, normalizar y homogeneizar la definición de les llínees de subvenciones, establecer una visión de conxuntu de les distintes llínees de subvenciones y amontar la tresparencia y la simplificación alministrativa.

El Plan Estratéxicu de Subvenciones del Conceyu de Xixón y los sos Organismos Autónomos pal periodu 2021- 2023 define seis oxetivos estratéxicos:

  1. Bienestar Social.
  2. Igualdá ente Home y Muyeres.
  3. Participación Ciudadana y Cooperación al Desenvolvimientu.
  4. Promoción Económica y Empléu.
  5. Promoción de la Cultura, la Educación y el Deporte.
  6. Sostenibilidá Ambiental y Urbana.

Nel so Anexu, recueye les subvenciones previstes pal exerciciu 2021, un total de 159, por un importe global de 27.603.816,83 €.