Ana González diz que dar espaciu al peatón crea economía: «Corrida ye un exemplu frente a un Muro autopista colos comercios zarraos»
El Comerciu, 2 d’ochobre de 2020
L’alcaldesa, Ana González, foi categórica al falar de la misión de la comisión: «Nun los pido que tomen decisiones, sinón que faigan un trabayu por que’l gobiernu tomar». L’informe que se-y presente dientro de trés o cuatro meses «va ser unu de los elementos que va utilizar el gobiernu nel so toma de decisiones».
Hai llibertá por que la propuesta afonde no urbanístico magar se pide «operatividad, nun reabrir alderiques; nun podemos tar falando siempres de lo mesmo para nun concretar. Tratar de marcar directrices pero la responsabilidá de gobernar tener el gobiernu; nun-y la treslladamos nin rehuimos d’ella pero un bon gobiernu escucha y fomenta la participación». Respectu al impactu del paséu na actividá económica de la ciudá, solicitó la rexidora Ana González que «nun intentemos faer teoría de lo que yá ta teorizado»; dar espaciu al peatón «xenera oportunidaes económiques ya históricamente la cai Corrida ye un bon exemplu frente a un Muro autopista cola mayor parte de los comercios zarraos».
El Colexu d’Arquiteutos va liderar el grupu que tien de diseñar el futuru del Muriu
L’equipu de trabayu, salíu del Conseyu Social, tien cuatro meses para afitar les llínees d’una reforma de “consensu” y basada en datos
La Nueva España, 2 d’ochobre de 2020
El Colexu d’Arquiteutos d’Asturies va asumir la presidencia del grupu de trabayu que, en saliendo alantre por unanimidá la propuesta presentada ayeri pela tarde pola Alcaldesa al Conseyu Social, va afitar les directrices xenerales que tienen de marcar una futura reforma integral del Muriu de San Llorienzo. El Conseyu Social axuntóse para falar n’esclusiva del Muriu envueltu nel discutiniu tres el procesu de peatonalización impulsáu pol gobiernu como acción de movilidá táctica pola crisis del coronavirus-, na Colexata de San Juan Bautista como escenariu escepcional y entre un inhabitual esplegue policial. El grupu de trabayu ta integráu, como adelantró LA NUEVA ESPAÑA, por 17 persones. Amás del Colexu d’Arquiteutos van tar representaos con un miembru caúnu UXT, Comisiones Obreres, les federaciones vecinales de la zona urbano y rural, el Conseyu Sectorial de Medio Ambiente, el gobiernu y los siete partíos con representación municipal: PSOE, Ciudadanos, Foro, Podemos, PP, Vox ya IX. Acútense dos places para les entidaes económiques presentes nel Conseyu Social que la so representación van decidir ellos mesmos anque, previsiblemente, puedan recayer nes asociaciones de comerciantes y hosteleros como colectivos más afectaos.
Hasta’l día 9 tienen de plazu les organizaciones para echar voz de al so representante col enfotu de que la primer xunta celebrar tres la festividá del 12 d’ochobre. Nun hai imposiciones previes pero se pidió operatividad y que’l trabayu nun s’eternice. El plan ye qu’en trés o cuatro meses pueda presentase énte’l Conseyu la resultancia del trabayu d’esti grupu y, a partir d’ende, diseñar formalmente un proyectu técnicu ya intentar executalo. Los tiempos y los retayos económicos impuestos pol coronavirus faen impensable que cualesquier gran reforma del paséu marítimu emblemáticu de Xixón pueda desenvolvese nin no que queda d’anguaño nin nel que vien pero l’equipu lideráu por Ana González plantegar como un proyectu de mandatu con un horizonte de futuru al mediu plazu.
El gobiernu local comprometer a poner a disposición d’esti equipu los informes, datos y recursos de la so estructura y evitar interferencies polítiques pero dexando claro que nun se trata de da-y vueltes a lo yá fecho que, en principiu, va caltenese’l tiempu que sía necesariu. “Nun podemos tar siempres falando de lo mesmo para nun concretar. Esto nun se trata de si gústame un color o otru. Agora trátase de proponer les directrices d’una reforma del Muriu del futuru, pero non d’un futuru a 20 años sinón nel menor plazu posible” esplicó l’Alcaldesa. Sía que non, la líder socialista acutó para’l gobiernu la decisión final. “Nun-y pido a la comisión que tome decisiones sinón que faigan un trabayu por que’l gobiernu tome xuna decisión. La responsabilidá de gobernar tener el gobiernu y nun vamos fuxir d’ella y un bon gobiernu escucha y fomenta la participación, lo que se demuestra con esta iniciativa”, sentenció la rexidora.
Precisamente la falta de participación social en tomar de decisiones sobre actuaciones nel Muriu ye xuna quexa compartida dende la oposición política y los movimientos vecinal y social”.