Saltar al contenido
Portada » Últimas Noticias » La interventora del Conceyu de Xixón/Xixón repara fallos técnicos na propuesta de FORO de rebaxar el IBI a los hosteleros

La interventora del Conceyu de Xixón/Xixón repara fallos técnicos na propuesta de FORO de rebaxar el IBI a los hosteleros

Noticia publicada en La Nueva España’l vienres 23 d’ochobre de 2020

El gobiernu encarga dellos estudios sobro la enmienda l La midida ye similar a una aprobada en Madrid, anque en distintos procedimientos

Un informe realizáu dende la Intervención municipal pon de manifiestu los “graves” defectos técnicos que traeríen la casi imposibilidá de la so aplicación, de la propuesta de rebaxar un 75% el pagu del Impuestu de Bienes Inmuebles (IBI) a negocios hosteleros ensin terraza como compensación a les sos perdes pola crisis sanitaria del covid-19. Propuesta que presentó Foro como enmienda a les nueves ordenances fiscales y que salió adelantre gracies al sofitu de tola oposición, incluyida Podemos-Equo, dexando contra les cuerdes el diseñu fiscal para 2021 ellaboráu dende’l gobiernu de PSOE-IU.

Este ye unu de los dos informes solicitaos pol equipu d’Ana González. L’otru encargóse a la Secretaría Xeneral para resolver duldes sobre la llegalidá de la propuesta. El gobiernu non solo quier con estos informes tener clares la llegalidá y viabilidá d’esa enmienda, que podría aparrar de nun cumplir con esos requisitos. Tamién ve nes sos conclusiones el camín por que dalgún de los partíos de la oposición camude’l sentíu final del so votu y puedan salir alantre xunas ordenances qu’inclúin como mayor novedá la eliminación del IBI estremáu. Precisamente’l caballu de batalla de Podemos-Equo, que se quedó solo nel so defensa.

Nun hai enforma tiempu. Tres dos aplazamientos, el Plenu ta previstu para’l próximu llunes. La concejala de Facienda, Marina Pineda, yá se pasó ayeri polos despachos de dellos grupos de la oposición, Ciudadanos y PP entre ellos, para facilita-yos datos sobre esos informes. Los contactos van siguir hasta’l Plenu onde hai posibilidá, inclusive, d’algamar dalguna enmienda transaccional d’últimu minutu. Ensin escaecer que’l gobiernu tien la opción de retirar el so proyectu lo que llevaría a que se prorroguen automáticamente les ordenances vixentes.

¿Qué erros detecta Intervención na propuesta auspiciada por Foro? De mano recuérdase qu’a efectos del IBI lo que cunta ye’l padrón fiscal onde nun s’especifiquen los usos que tengan en cada momentu los locales d’un edificiu. Nada que ver coles llicencies que ye’l conceutu que remana Foro, y que si tien cabida nel IAE, para concretar que la bonificación vaiga a negocios “con llicencia de música amplificada y café teatru y cualesquier otru negociu d’hostelería que nun tenga posibilidá a instalar terraza”. Precisamente otru conceutu que los técnicos municipales entienden ye demasiao difusu como para concretar quien seríen los beneficiarios: quien nun tuvieren opción física a tenela, quien la solicitaren y refugára-ylo el Conceyu…

Más fallos técnicos. Nun da por bona la Intervención la temporalidá de la bonificación que la propuesta fixa no que dure la pandemia. Xuna ordenanza fiscal tien de tener una duración d’un añu nun siendo que se faiga dalgún axuste en base a una normativa específica. Xixón suspendió anguaño l’aplicación del IBI estremáu faciendo so la capacidá de tomar midíes estraordinaries que-y dio a los alcaldes el decretu sobre l’estáu d’alarma.

Y otru elementu que tamién dexen los espertos sobre la mesa ye’l fechu que’l suxetu pasivu d’esi impuestu ye’l propietariu del local ensin que la propuesta defina como se va repercutir el cumplimientu d’esa bonificación sobre l’hosteleru si nun ye la mesma persona. Esa situación enzanca, amás, cuantificar el costu real de la midida para les arques municipales. Teniendo en cuenta amás qu’esa bonificación tien de ser solicitada pol hosteleru en base a una declaración d’especial interés que tien de concede-y el Plenu, casu per casu.

La idea de Foro d’ayudar a los hosteleros con una rebaxa nos impuestos municipales asemeyar a una iniciativa del Conceyu de Madrid para aplicar una bonificación del 25% nel IBI y el IAE aprobada va unos meses. L’espíritu compartir, pero non la metodoloxía. Na capital nacional, tratar d’un cambéu de les ordenances a valir, non del documentu de la propuesta fiscal del añu que vien. Amás, vienen clarificadas y acutaes toles condiciones de temporalidá y casuística que los técnicos del Conceyu de Xixón echen en falta na propuesta forista.